کد خبر: ۵۰۲۸
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

معبری با ۵ بوستان محلی در محله لادن

کوچه وکیل‌آباد ۶۲ را به نام «مسجدالاقصی» می‌شناسند. وجه تسمیه این معبر، مسجدی است به همین نام. سکونت در این محدوده از بولوار وکیل‌آباد به نیم‌قرن پیش برمی‌گردد.

کوچه وکیل‌آباد ۶۲ را به نام «مسجدالاقصی» می‌شناسند. وجه تسمیه این معبر، مسجدی است به همین نام. سکونت در این محدوده از بولوار وکیل‌آباد به نیم‌قرن پیش برمی‌گردد و بخشی از محله لادن به شمار می‌آید.

در این کوچه، چهارکاربری فضای سبز، ورزشی، مذهبی و فرهنگی و آموزشی وجود دارد که باعث افزایش رفت‌و‌آمد اهالی در آن می‌شود؛ از دانش‌آموزان مدارس گرفته تا کودکان و بزرگ‌سالان که برای استراحت و تفریح از بوستان‌های محلی این محدوده استفاده می‌کنند.

 

معبری با ۵ بوستان محلی در محله لادن

بوستان «آبرود» یکی از مراکز تفریحی و پاتوق اهالی در این روز‌های گرم سال است؛ هم امکانات ورزشی دارد، هم پارک بازی کودکان و هم نشیمن مناسب.

سه دهه از ساخت این بوستان محلی می‌گذرد و در حدود نیم‌هکتار مساحت دارد. بوستان «صدرا» و چهار بوستان بی‌نام، اما مجهز، از دیگر فضا‌های سبز این معبر به شمار می‌آیند.

 

 

معبری با ۵ بوستان محلی در محله لادن

«مسجدالاقصی» نام مسجدی است که سال‌۱۳۵۸ در کوچه وکیل‌آباد‌۶۲ بنا شد. این مسجد از خیریه تا مهد قرآنی، پایگاه بسیج خواهران و برادران و شورای حل اختلاف را در خود جای داده است.

 

معبری با ۵ بوستان محلی در محله لادن

دبیرستان فلسطین در ابتدای کوچه مسجدالاقصی قرار دارد و سال‌۱۳۶۴ احداث شده است. اهالی می‌گویند این دبیرستان، قدیمی‌ترین بنای آموزشی محله لادن است.

 

معبری با ۵ بوستان محلی در محله لادن

محمد جعفرزاده هفتاد‌و‌هفت‌ساله که از قدیمی‌های این معبر و این محله به شمار می‌آید، چهل‌سال است در کوچه مسجدالاقصی سکونت دارد.

یکی از سرگرمی‌های او در این روز‌های بازنشستگی، همراهی با نوه‌اش در پارک محله است.

ارسال نظر