کد خبر: ۴۶۶۰
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

خیابان قائم (عج) محله المهدی معبری با ۳ بوستان

خیابان قائم (عج)، از بولوار مهدی آغاز می‌شود و از خیابان شهیددایی و بولوار هفت‌حوض گذر می‌کند و یکی از معابر اصلی محله المهدی به شمار می‌آید.

خیابان قائم (عج) که در دهه‌۷۰ شکل گرفت، در محله المهدی واقع شده است. این محله تا قبل از تقسیم‌بندی‌های شهرداری، بخشی از محله بزرگ سیدی محسوب می‌شد تا اینکه شهرداری تصمیم گرفت برای رسیدگی و ارائه خدمات بیشتر، این محدوده را به محله‌های کوچک‌تر تقسیم کند.

خیابان قائم (عج)، از بولوار مهدی آغاز می‌شود و از خیابان شهیددایی و بولوار هفت‌حوض گذر می‌کند و یکی از معابر اصلی محله المهدی به شمار می‌آید، زیرا مرکز جامع سلامت و درمانگاه را در خود جای داده است.

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

مسجد «امام علی‌بن‌الحسین زین العابدین (ع)» نبش قائم (عج) ۲۱ واقع است. این مسجد توسط محسن فرهنگی در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و در‌اختیار مردم محله قرار گرفت. در این مسجد، مراسم مختلف مذهبی برگزار می‌شود.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

یکی دیگر از ظرفیت‌های این خیابان، سالن ورزشی «قائم‌المهدی (عج)» است. این سالن که متعلق به آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ است، در سال‌۱۳۸۷ ساخته شده است.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

دبیرستان دخترانه دوره اول «شهرآرا» در حاشیه خیابان قائم (عج) قرار دارد. این دبیرستان یکی از دوازده مدرسه محله کوی المهدی (عج) و دارای امکانات متنوع علمی است.

 

معبری با ۳ بوستان در محله المهدی

سه بوستان بزرگ «سحر»، «نرگس» و «قائم (عج)» که در خیابان قائم (عج) قرار دارد، ظرفیتی است که در کمتر‌محله‌ای شاهد آن هستیم. در این بوستان‌ها، لوازم ورزشی بدن‌سازی و وسایل بازی برای کودکان نصب شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر