کد خبر: ۱۰۴۶۱
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

آپارتمان خاوری ۲۳ سال پیش به نام فیاض‌بخش سند خورد

مرحوم حسین خاوری حدود ۲۳‌سال قبل، آپارتمانی را وقف آسایشگاه فیاض‌بخش کرد تا درآمد کسب‌شده از آن برای امور مددجویان این آسایشگاه استفاده شود.

مدیر‌عامل آسایشگاه فیاض‌بخش به‌همراه تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره از دختر مرحوم حسین خاوری، یکی از واقفان این مجموعه، قدردانی کردند. در این مراسم تابلو هنر دست مددجویان این آسایشگاه به فرزند مرحوم حسین خاوری تقدیم شد.

مرحوم حسین خاوری حدود ۲۳‌سال قبل، آپارتمانی را وقف آسایشگاه فیاض‌بخش کرد تا درآمد کسب‌شده از آن برای امور مددجویان این آسایشگاه استفاده شود.

 

درخشش مددجویان با کمک خیران

عضو هیئت‌مدیره و مدیر‌عامل آسایشگاه فیاض‌بخش (عبدالله هنری سابق) از اهمیت وقف و ماندگاربودن آن می‌گوید و ادامه می‌دهد: وقف سنت حسنه و ماندگاری است که کمک زیادی به مراکز خیریه ازجمله آسایشگاه فیاض‌بخش می‌کند.

امیدواریم کار‌های خیری همچون وقف بیشتر دیده شود و نسل‌به‌نسل ادامه داشته باشد. هیئت‌مدیره، هیئت‌امنا و به‌ویژه مددجویان آسایشگاه فیاض‌بخش همیشه قدردان واقفان، خیران و نیکوکاران هستند و می‌دانند که این کمک‌ها چه تأثیری در ارائه خدمات بهتر دارد.

یوسف کامیار در ادامه توضیح می‌دهد: وقف یکی از کار‌های ارزشمند است که فرد با نیت خیر بخش یا تمام مالش را برای امور خیر اختصاص می‌دهد. وقف‌هایی که ادامه‌دار و ماندگارند، کمک زیادی به مؤسسات خیریه مثل آسایشگاه ما می‌کنند.

آسایشگاه شهید فیاض‌بخش هم در این سال‌ها با همین کمک‌ها توانسته خدمات مناسبی به توان‌یابان ارائه کند. مددجویان این مرکز علاوه‌بر خدمات عمومی، بسته به استعداد و علاقه‌شان، در این مؤسسه به‌دنبال رشد فردی می‌روند و تا‌کنون بسیاری از آنها در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و تحصیلی در سطح شهر، استان و کشور درخشیده‌اند. کار خوب خیران و واقفان توانسته است مسیر زندگی این مددجویان را تغییر دهد و برای آنها آینده‌ای روشن بسازد.

 

کلینیک اختصاصی برای مددجویان

کامیار یکی از نیاز‌های مهم توان‌یابان در سطح کشور را مشکلات پزشکی و دندان‌پزشکی آنها می‌داند و توضیح می‌دهد: آسایشگاه شهید‌فیاض‌بخش با کمک واقفان و خیران توانسته است کلینیک دندان‌پزشکی در آسایشگاه راه‌اندازی کند.

در حال حاضر، ۱۲۰ دندان‌پزشک به‌صورت افتخاری مشکلات توان‌یابان آسایشگاه، مشهد و سایر استان‌ها را رفع می‌کنند. آورده‌های وقف به‌عنوان سنت حسنه جاریه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم این خدمات ویژه را به مددجویان ارائه دهیم و اگر این کمک‌ها نبود، بسیاری از این خدمات در‌اختیار توان‌یابان قرار نمی‌گرفت. امیدواریم سایر خیران، نیکوکاران و مردم علاقه‌مند به امور خیر بیشتر به این سنت حسنه توجه کنند.

 

ارتقای سطح زندگی مددجویان

فهیمه خاوری، آخرین فرزند مرحوم سید‌حسین خاوری، از زحمات هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای آسایشگاه فیاض‌بخش قدردانی می‌کند و از کار‌های خیر پدر که سرلوحه زندگی آنها شده است، تعریف می‌کند.

او می‌گوید: پدر همیشه دغدغه کار خیر داشت. یادم است زمانی‌که در ناحیه تبادکان خدمت می‌کردم، به من و همسرم می‌سپرد تا افراد نیازمندی را که در آن محدوده خانه می‌سازند و برای نصب کنتور آب، برق و گاز مشکل دارند، شناسایی و برای کمک به او معرفی کنیم. همیشه دوست داشت در جامعه مؤثر باشد.

زمان وقف این آپارتمان هم با ما مشورت کرد و با رضایتمان این آپارتمان برای کمک به توان‌یابان وقف آسایشگاه فیاض‌بخش شد. درآمد حاصل از اجاره آن نیز هرماه به آسایشگاه اهدا می‌شود. هر‌وقت هم نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشد، خودمان همه کارهایش را انجام می‌دهیم. هدف پدر و ما از این وقف، ارتقای سطح زندگی مددجویان آسایشگاه است.


* این گزارش شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۴ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44