کد خبر: ۴۹۱۵
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

از آپارتمان‌نشینی تا حیاط‌های ۴۰ ساله در خیابان پیروزی

خیابان پیروزی‌۸۱ که از سوی دیگر به وکیل‌آباد‌۶۸ می‌رسد، چهار کاربری آموزشی، تجاری، فضای سبز و درمانی دارد.

خیابان پیروزی‌۸۱ به نام شهید‌اسماعیل برسلانی نام‌گذاری شده است، معبری که از سوی دیگر به وکیل‌آباد‌۶۸ می‌رسد و در محله اقبال قرار گرفته است. دراین خیابان چهار کاربری آموزشی، تجاری، فضای سبز و درمانی قرار دارد.

این خیابان بخشی از شهرک شهربانی است که امروزه جزو قسمت‌های نوساز شهر به شمار می‌آید؛ در‌واقع خیابان برسلانی ترکیبی از بافت سنتی و مدرن است که از آپارتمان‌های سربه‌فلک‌کشیده تا خانه‌هایی که در حیاط آن مرغابی و اردک دارد را شامل می‌شود.

از آپارتمان‌نشینی تا حیاط‌های ۴۰ ساله

بوستان بنفشه پاتوق بازنشسته‌های شهربانی سابق است. این بوستان نیم‌هکتاری دارای لوازم ورزشی کامل، نشیمن مناسب و مسیر‌های پیاده‌روی است.

 

از آپارتمان‌نشینی تا حیاط‌های ۴۰ ساله

رضا اشجعی دوماه دیگر وارد هشتادو‌یک‌سالگی می‌شود، از بازنشسته‌های شهربانی است و چهل‌سال پیش به این محله آمده است. خودش می‌گوید جزو پنج خانوار اولی است که در این کوچه ساکن شده‌اند.

 

از آپارتمان‌نشینی تا حیاط‌های ۴۰ ساله

دبیرستان دخترانه فرزانگان مشهد دوره اول در خیابان پیروزی‌۸۱ قرار دارد. این دبیرستان نوساز است و ۲۵۰‌دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.

 

از آپارتمان‌نشینی تا حیاط‌های ۴۰ ساله

بازار میوه و تره‌بار شهرداری در خیابان برسلانی حسابی شلوغ است. اهالی می‌گویند هم قیمت‌ها مناسب است و هم اجازه دارند میوه‌ها را دست‌چین کنند.

ارسال نظر