کد خبر: ۴۸۸۹
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

وحدت همسایه‌ها در کوچه امت

کوچه امت یک (شهید علی‌اکبر زوار کاریزی) را به همدلی و وحدت ساکنانش می‌شناسند. همسایه‌ها هوای هم را در خوشی و ناخوشی دارند و به هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند.

امتی‌ها کوچه امت یک (شهید علی‌اکبر زوار کاریزی) را به همدلی و وحدت ساکنانش می‌شناسند. آن‌طور‌که اهالی می‌گویند، همسایه‌ها هوای هم را در خوشی و ناخوشی دارند و به هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند.

در این گذر قدم‌به‌قدم در خانه‌ها روضه‌های خانگی و محافل قرآنی برپاست و نشانه‌های پرچم سردر خانه‌ها نشان از مذهبی‌بودن مردم این کوچه دارد. پنجاه‌سال پیش در این معبر فقط سه خانه بود و بقیه آن زمین خالی بود و گودالی عمیق که به مرور زمان با مصالح ساختمانی پر شد.

وحدت همسایه‌ها در «امت»

در سنگ‌نوشته لاجوردی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سال تأسیس قدیم آن ۱۳۲۰ و زمان بازسازی‌اش ۱۳۷۱ حک شده است. این مسجد محوری، یکی از قرارگاه‌های فرهنگی و مذهبی ساکنان پرجنب‌وجوش محله است.

 

وحدت همسایه‌ها در «امت»

حسینیه امام‌حسن‌مجتبی (ع) خوسفی‌های مشهد که سال ۱۳۷۴ خورشیدی بنایش وسط این گذر سرپا شده است، نمایی زیبا و چندبعدی دارد.

 

وحدت همسایه‌ها در «امت»

تصویر نخبگان دبیرستان پسرانه دوره اول حاج‌حسن برزگر در ورودی مدرسه نقش بسته است. این مدرسه سال‌۱۳۷۹ در ابتدای کوچه امت یک ساخته شد.

وحدت همسایه‌ها در «امت»

محمد، امیرحسین، مانی، ابوالفضل و امیرعلی بچه‌های همین کوچه هستند که تنها تفریح این روزهایشان، فوتبال با توپ پلاستیکی است.

ارسال نظر