کد خبر: ۲۸۵۳
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید بابانظر 42، راسته‌ای با بافت فرهنگی

خیابان شهید بابانظر42 یکی از معبرهایی است که به بزرگراه شهید بابانظر دسترسی دارد. بافت آموزشی و فرهنگی این معبر را از کوچه‌ها و خیابان‌های مجاور متفاوت کرده است. پنج مجموعه آموزشی در یک راسته خیابان و کنار هم قرار گرفته‌اند. ساختمان سرخ اصطلاحی است که ساکنان برای شهرداری منطقه به کار می برند که در ابتدای خیابان است و بافت این محدوده را شکیل کرده است. گفته می‌شود در گذشته زمین‌های این محدوده کشاورزی بوده‌اند و در آن‌ها بیشتر تخم جارو کشت می‌شده است.

ندا معصوم|خیابان شهید بابانظر42 یکی از معبرهایی است که به بزرگراه شهید بابانظر دسترسی دارد. بافت آموزشی و فرهنگی این معبر را از کوچه‌ها و خیابان‌های مجاور متفاوت کرده است. پنج مجموعه آموزشی در یک راسته خیابان و کنار هم قرار گرفته‌اند.

ساختمان سرخ اصطلاحی است که ساکنان برای شهرداری منطقه به کار می برند که در ابتدای خیابان است و بافت این محدوده را شکیل کرده است. گفته می‌شود در گذشته زمین‌های این محدوده کشاورزی بوده‌اند و در آن‌ها بیشتر تخم جارو کشت می‌شده است.

مرکز آموزش قرآن و عترت لیلةالقدر سال 1389 زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی مشهد برای نونهالان 4-12 سالی شکل گرفت که توان‌یاب و کم‌توان ذهنی هستند

 

هنرستان فنی و حرفه‌ای فاطمةالزهرا(س) را دکتر محمدباقر سعید مدقق ساخته و در سال 1386 تحویل آموزش و پرورش
شده است

 

بوستان خطی آفرینش 24 هزار متر مربع وسعت دارد و فضای سبز دلچسبی را برای ساکنان تشکیل داده است.
ارسال نظر