کد خبر: ۱۹۱۲
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

2قهرمان خانواده فریدی

مریم و محمدابراهیم فریدی عضو تیم‌ملی کن‌شین‌کان کاراته ایران هستند و 2ماه دیگر اردوی آماده‌سازی مسابقات آسیایی ژاپن را در پیش دارند. مریم توضیح می‌دهد: در مسابقات کشوری کاراته در رشته کومیته (مبارزه تن‌به‌تن) مدال طلا به دست آوردم و در رشته کاتا (حرکات نمایشی) صاحب مدال نقره شدم. همین درخشش باعث شد به اردوی تیم‌ملی کن‌شین‌کان کاراته بانوان ایران دعوت شوم. از 2ماه آینده در اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی شرکت می‌کنم که در تهران برگزار می‌شود. آرزویم این است که در مسابقات جهانی کاراته حضور داشته باشم و مقام قهرمانی را به‌دست آورم. قول می‌دهم باعث افتخار کشورم باشم.

نگاه رو به جلو، قدم‌های محکم و مشت‌های گره‌کرده... وقتی می‌رسم که خواهر و برادر کاراته‌کای محله دلاوران سخت مشغول تمرین هستند. جسارت از نگاهشان می‌بارد. کوه انگیزه هستند؛ به‌خصوص از 2ماه پیش که هردو در مسابقات کاراته قهرمانی کشور مدال طلا و مقام اول را در وزن‌های خود به‌دست‌آوردند.

مریم و محمدابراهیم فریدی حالا عضو تیم‌ملی کن‌شین‌کان کاراته ایران هستند و 2ماه دیگر اردوی آماده‌سازی مسابقات آسیایی ژاپن را در پیش دارند. آن‌ها سخت به بالابردن پرچم ایران می‌اندیشند.

 

رؤیاهایم را فراموش نکردم

گفت‌وگویمان را با مریم آغاز می‌کنیم؛ دختر ورزشکاری که فقط 10سال دارد و از 2سال پیش استعداد و علاقه‌اش را کشف و ورزش‌های رزمی را انتخاب کرده است. البته برخی‌ به او انتقاد می‌کنند و می‌گویند ورزش رزمی با روحیه دخترها جور درنمی‌آید، اما مریم رؤیاهایش را فراموش نمی‌کند و استوارتر از همیشه به سمت قهرمانی پیش می‌رود. 

او می‌گوید: اول از همه دوست دارم از مربی‌ام، خانم فریده فرهانی، تشکر کنم که مانند مادری مهربان از من پشتیبانی کرد و باعث شد این ورزش بخشی مهمی از زندگی من باشد. با مربیگری او بود که 2ماه پیش در مسابقات کشوری کاراته بانوان در رده سنی نوجوانان شرکت کردم و 2مدال قهرمانی به دست آوردم.

 

طلای کومیته، نقره کاتا

مریم توضیح می‌دهد: در مسابقات کشوری کاراته در رشته کومیته (مبارزه تن‌به‌تن) مدال طلا به دست آوردم و در رشته کاتا (حرکات نمایشی) صاحب مدال نقره شدم. همین درخشش باعث شد به اردوی تیم‌ملی کن‌شین‌کان کاراته بانوان ایران دعوت شوم. از 2ماه آینده در اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی شرکت می‌کنم که در تهران برگزار می‌شود. آرزویم این است که در مسابقات جهانی کاراته حضور داشته باشم و مقام قهرمانی را به‌دست آورم. قول می‌دهم باعث افتخار کشورم باشم.

 

قول می‌دهم قهرمان جهان شوم

حریف تمرینی مریم در خانه، برادرش است. محمدابراهیم هشت‌ساله هم مانند خواهرش به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند است و از یک‌سال پیش کاراته را به‌صورت حرفه‌ای و زیرنظر استاد فرهاد بیدخام آغاز کرده‌ است. او می‌گوید: از همان ابتدای زندگی‌ام بسیار بازیگوش بودم و به قول پدر و مادرم از دیوار راست بالا می‌رفتم. این شد ‌که پیش از رفتن به مدرسه، همراه مادرم به سالن ورزشی رفتم و در‌کلاس‌های کاراته ثبت‌نام کردم.

با شور و هیجانی که ‌محمدابراهیم در آموزش و یادگیری داشت، خیلی زودتر از هم‌ردیفانش پیشرفت کرد و حالا با حضور در مسابقات کشوری و کسب مدال طلا، انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا کرده‌است. او می‌گوید: خیلی خوش‌حالم که مانند خواهرم در مسابقات کشوری تبریز در وزن منفی 20کیلوگرم و در رده سنی نونهالان مدال طلا را به دست آوردم و حالا عضو تیم‌ملی کاراته کشورمان هستم. من روزی قهرمان جهان می‌شوم؛ قول می‌دهم.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44