کد خبر: ۹۶۳۵
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

انس محمدسینا با جزء ۳۰

محمدسینا عسکری می‌گوید: معلم کلاس قرآن پرسید چه کسی آیت‌الکرسی را حفظ است و من دستم را بلند کردم و آن را کامل خواندم. خیلی تشویقم کرد و از من پرسید چه سوره‌هایی را از بر هستم. همان‌جا اسمم را برای مسابقات نوشتند.

سه‌سال بیشتر نداشت که با تشویق‌های مادربزرگ شروع به حفظ قرآن کرد. سوره حمد را به او آموختند و تشویقش کردند. محمد‌سینا عسکری حالا سیزده‌سال دارد و در محله ارشاد زندگی می‌کند.

او توانسته است در مسابقات حفظ جزء‌۳۰ بین مدارس سما، مقام اول و در مسابقات استانی بین مدارس، مقام دوم را به دست آورد. آرزوی او حفظ کل قرآن و فهم معانی سوره‌ها‌ست.

- چه شد که سراغ خواندن و حفظ قرآن رفتی؟
از سه‌سالگی با تشویق مادربزرگ، قرآن‌خواندن و حفظ سوره‌های کوچک را شروع کردم و با حفظ هر سوره از مادربزرگم هدیه می‌گرفتم. پدر و مادر هم تشویقم کردند و به من گفتند قرآن، کتاب خدا و راهنمای زندگی است و نباید فقط به‌خاطر جوایز مادی سراغ حفظ آن بروم. با حفظ قرآن تأثیراتش را هم در زندگی‌ام دیدم. از آن زمان علاقه‌ام برای فهم و حفظ قرآن بیشتر شد.

- چطور متوجه مسابقات حفظ جزء ۳۰ بین مدارس سماء شدی؟
سال گذشته معلم کلاس قرآن از بچه‌ها پرسید چه کسی آیت‌الکرسی را حفظ است و من دستم را بلند کردم و آن را کامل خواندم. خیلی تشویقم کرد و از من پرسید چه سوره‌هایی را از بر هستم و من هم گفتم جزء‌۳۰ را با کمک مادرم کامل حفظ هستم. همان‌جا اسمم را برای مسابقات نوشتند و مقام اول بین مدارس مشهد را به دست آوردم. دو هفته بعد هم مسابقات استانی بود که در آن، دوم شدم.

- زمانی که قرآن می‌خوانی، چه احساسی داری؟
خیلی خوشحالم که حفظ و خواندن قرآن را شروع کرده ام. با خواندن این کتاب آسمانی آرام می‌شوم.

- از قرآن چه درس‌هایی آموخته‌ای؟
کسی که قرآن می‌خواند باید همیشه مراقب رفتارهایش باشد. قرآن کتاب زندگی و راهنمای ما‌ست. تا الان احترام به والدین و صبوری برای رسیدن به موفقیت‌ها را یاد گرفته‌ام. هر‌وقت در کاری عجله دارم، یاد این آیه می‌افتم که می‌گوید «انَّ الله مع الصابرین».

- به‌جز قرآن فعالیت دیگری هم داری؟
اهل ورزش هستم. دوچرخه‌سواری می‌کنم و می‌خواهم در کلاس‌های اسکیت هم شرکت کنم.

- کدام سوره را بیشتر دوست داری؟
سوره‌های کوثر، حمد و فلق.

- در محله هم فعالیت قرآنی داری؟
مسجد هجرت یکی از مساجد معروف مشهد در محله ما قرار دارد که در حوزه حفظ قرآن فعال است. هر‌زمان بتوانم و فرصت داشته باشم به مسجد محله می‌روم و در جلسات قرآن شرکت می‌کنم.

* این گزارش شنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۲ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44