کد خبر: ۵۲۴۵
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کوچه «خانه تاریخ مشهد»

مؤسسه «خانه تاریخ مشهد» در دو بخش «دیده‌بانی حوزه‌های هویت تاریخ مشهد» و «تولید محتوا» فعالیتش را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد.

کوچه شهیدبهشتی ۳۶ به نام شهید «محمد‌تقی زمان‌زاده دربان» مزین شده است. این کوچه در گذشته بافتی قدیمی داشت و هنوز خانه‌های ویلایی و یک‌طبقه در آن دیده می‌شود. درکنار خانه‌های قدیمی و حیاط‌دار، بافت جدید محله به‌شکل آپارتمان‌های در‌حال ساخت نیز دیده می‌شود.

آمدن همسایه‌های جدید، چهره کوچه را تغییر داده است. از‌طرفی این ساخت‌وساز‌ها سبب شده است درختان قدیمی کوچه از آسیب‌های ساخت در‌امان نباشند و گهگاه شاخه‌هایشان بشکند.

کوچه «خانه تاریخ مشهد»

منزل شهیدمحمد‌تقی زمان‌زاده‌دربان در این کوچه قرار دارد. او سال ۱۳۶۴ و در عملیات والفجر‌۹ در ارتفاعات سلیمانیه به شهادت رسید. خانواده شهید هنوز در این کوچه سکونت دارند.

 

کوچه «خانه تاریخ مشهد»

دانشگاه شهید‌مطهری برادران، سال‌۱۳۶۱‌شمسی با پذیرش دانشجو در رشته علوم دینی، فعالیت‌های علمی خود را آغاز کرد. این دانشگاه از دوره کارشناسی تا دکتری دانشجو می‌پذیرد.

 

کوچه «خانه تاریخ مشهد»

مؤسسه «خانه تاریخ مشهد» در دو بخش «دیده‌بانی حوزه‌های هویت تاریخ مشهد» و «تولید محتوا» فعالیتش را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. این مؤسسه تمرکز خود را بر هویت شهرمان گذاشته است.

 

کوچه «خانه تاریخ مشهد»

مؤسسه خیریه «المهدی (عج)» کوهسنگی سال‌۱۳۹۳ فعالیت خود را در این کوچه شروع کرد. این خیریه که زیر‌نظر بهزیستی فعالیت می‌کند، در زمینه‌های مختلفی از‌جمله حمایت‌های تحصیلی و معیشتی به نیازمندان یاری می‌رساند.

ارسال نظر