کد خبر: ۵۰۸۵
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

کوچه کانادا در مشهد

کوهسنگی‌۸ را خیلی از قدیمی‌ها با نام «کوچه کانادا» می‌شناسند؛ نوشابه خاطره‌انگیز زرد‌رنگی که کارخانه آن جزو اولین کارخانه‌های نوشابه در مشهد محسوب می‌شود.

کوهسنگی‌۸ را خیلی از قدیمی‌ها با نام «کوچه کانادا» می‌شناسند؛ نوشابه خاطره‌انگیز زرد‌رنگی که کارخانه آن جزو اولین کارخانه‌های نوشابه در مشهد محسوب می‌شود. هنگامی‌که با مو‌سپید‌های این کوچه هم‌کلام شدیم، از روز‌هایی گفتند که در دهه ۴۰ از راه مدرسه به این کوچه می‌آمدند تا شاهد پر‌کردن شیشه‌های نوشابه، در جعبه‌قرار‌گرفتن و بارگیری آن‌ها در کامیون‌ها باشند.

به گفته اهالی کوچه، این کارخانه، قبل از انقلاب به مکان دیگری منتقل شد. کوهسنگی‌۸ با خانه‌های پانصدمتری قدیمی‌اش در سال‌های اخیر، بهترین گزینه برای ساخت‌وساز بوده است.

 

کوچه کانادا در بهشتی

ساخت‌و‌ساز‌های این کوچه یکی از دغدغه‌های ساکنان این معبر است؛ آن‌ها نگران‌اند که این بنا‌های تازه‌تأسیس مطب پزشکان شود و گره ترافیکی محله‌شان چندبرابر شود.

 

کوچه کانادا در بهشتی

مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی در ابتدای کوچه قرار دارد. به ادعای برخی ساکنان قدیمی، این مرکز، مکان قدیمی کارخانه «کانادا‌درای» بوده است.

 

کوچه کانادا در بهشتی

تأسیس مطب پزشکان و داروخانه‌ها در این کوچه، یکی از مشکلات ساکنان است. ترافیک، نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی اهالی را به ستوه آورده است.

 

کوچه کانادا در بهشتی

درختان کهن‌سال و به‌ویژه درختان قدیمی توت کوچه را سرسبز کرده‌اند. متأسفانه این درختان با ساخت‌و‌ساز‌های جدید در‌معرض خشک‌شدن هستند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرح اسفندیارپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
0
با سلام از خانم سمیرا منشادی که واقعا زحمت کشیدن و من رو بعد از ۵۸ سال سن به دهه چهل و کوچه محله خانه قدیمی مون بردند کنار کارخانه کانادادرای ..خاطرات قدیم برام زنده شد من الان ۴۶ ساله که دیگه ساکن مشهد نیستم ...شاید به همین خاطر واقعا از مرور محله قدیمی مون لذت بردم ...سپاسگزارم