کد خبر: ۱۰۸۰
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

بنیاد عماد تمرکزش را برای پیشگیری از آسیب‌های کرونا گذاشته است

بنیاد نیکوکاری عماد می‌گوید: متأسفانه طولانی شدن بیماری کرونا، افراد زیادی را بیکار کرده است، این تأثیر بر روی خانواده‌های نیازمند شدیدتر نیز بوده است. ما برای جبران برخی خسارت‌های این خانواده‌ها، وام‌های کوچکی را به این خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم. در حوزه کارآفرینی خانگی نیز از طریق ارتباط با خانم‌های هنرمند خیاط، پارچه و در مواردی دوچرخه را در اختیارشان قرار دادیم و آن‌ها نیز لباس‌های کار، فرم مدرسه و... درمنزل تولید می‌کنند.

بنیاد نیکوکاری عماد، کانون محلی تشکیل‌شده از جوانان تحصیل‌کرده و با تجربه در زمینه‌های پزشکی و روان‌شناسی است که در طول سال‌ها فعالیت خود، کمک به خانواده‌های نیازمند منطقه ما را برعهده داشته است. با شیوع کرونا تمرکز فعالیت‌های خیرخواهانه این بنیاد بر روی افراد آسیب‌دیده و نیازمند قرار گرفت. در گفت‌وگو با یکی از همکاران این بنیاد فعالیت‌های انجام‌شده در این دوران دشوار را جویا شدیم.

 

نگهداری و پرستاری از مددجویان

دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد با اشاره به مراقبت‌های بهداشتی و پرستاری از مددجویان و خانواده‌های نیازمند گفت: به عنوان یک کانون محلی از ابتدای کار تعدادی از خانواده‌های نیازمند در منطقه2 را شناسایی و خدمات‌دهی به آن‌ها را انجام می‌دهیم.

زهرا براتی ادامه داد: با شیوع کرونا تمرکز فعالیت‌های ما برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری با توجه به اصل بهداشت عمومی‌ و خصوصی در حال انجام است. از آنجایی که بیشتر مددجویان ما را افراد معلول، سالمند و زمین‌گیر تشکیل می‌دهد، رسیدگی و کمک به آنان در اولویت کار ما قرار گرفت و تعدادی از مددجویان جوان با سرکشی مداوم به خانه این افراد، نیازهای شخصی، بهداشتی و غذایی آن‌ها را انجام می‌دادند.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از گروه‌های هدف، افراد بی‌خانمان و معتادان کارتن‌خواب بودند. ما با شناسایی این افراد، علاوه‌بر یک وعده غذای گرم، ماسک و دستکش‌ نیز در بینشان توزیع می‌کردیم. این افراد توسط مددکاران متخصص و پزشک ما که با بنیاد همکاری دارند، در محل ویزیت می‌شدند و در صورت داشتن علائم ابتلا به کرونا به مراکز بیمارستانی معرفی می‌شدند. علاوه‌براین درحوزه مشاوره و روان‌شناسی، کلاس‌های مشاوره و آموزشی مفیدی برای مقابله با اثرات اجتماعی ناشی از کرونا برای گروه‌های هدف برگزار شد که نتایج خوبی را به دنبال داشت.

 

توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی

دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد در ادامه افزود: به دنبال تقاضا برای تولید ماسک، بنیاد نیکوکاری عماد با حمایت خیران و مردم، لوازم اولیه مورد نیاز برای تولید ماسک را در اختیار تعدادی از خانم‌های هنرمند قرار داد. ماسک‌های تولیدشده را به همراه بسته کامل بهداشتی شامل خمیر دندان، مسواک، مایع دست‌شویی، مایع ظرف‌شویی و مایع ضدعفونی‌کننده در بین مددجویان و افراد نیازمند رایگان توزیع کردیم. هر ماه توزیع بسته‌های غذایی شامل برنج، گوشت، روغن و چای را در بین مددجویان و افراد نیازمند منطقه داشتیم. هم‌زمان با عید بزرگ غدیر و در طرح (پویش نذر غدیر) یک سبد غذایی کامل همراه با ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در بین نیازمندان و مددجویان بنیاد تقسیم کردیم. همراه با این بسته‌های غذایی در قالب یک کار فرهنگی، کتابچه‌هایی با موضوع غدیر و فضیلت آن در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

وام و اشتغال خانگی

براتی در پایان با اشاره به تهیه وام و ایجاد مشاغل خانگی با حمایت بنیاد گفت: متأسفانه طولانی شدن بیماری کرونا، افراد زیادی را بیکار کرده است، این تأثیر بر روی خانواده‌های نیازمند شدیدتر نیز بوده است. ما برای جبران برخی خسارت‌های این خانواده‌ها، وام‌های کوچکی را به این خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم. در حوزه کارآفرینی خانگی نیز از طریق ارتباط با خانم‌های هنرمند خیاط، پارچه و در مواردی دوچرخه را در اختیارشان قرار دادیم و آن‌ها نیز لباس‌های کار، فرم مدرسه و... درمنزل تولید می‌کنند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44