کد خبر: ۱۰۴۲۴
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

۱۳ مدال رنگارنگ امیررضا روزدار در کاراته

امیررضا روزدار با اینکه یازده‌سال بیشتر ندارد، سیزده‌مدال طلا، نقره و برنز در سطح استانی و کشوری به ارمغان آورده که آخرینش، مدال طلای مسابقات انتخابی تیم ملی است.

نوجوان رزمی‌کار محله رسالت، کلکسیونی از مدال‌های رنگارنگ در رشته کاراته را کسب کرده است. با اینکه یازده‌سال بیشتر ندارد، سیزده‌مدال طلا، نقره و برنز در سطح استانی و کشوری به ارمغان آورده که آخرینش، مدال طلای مسابقات انتخابی تیم ملی است که همین چندروز پیش در تهران برگزار شد.

حالا امیررضا روزدار عضوی از تیم ملی نوجوانان در سبک «کن‌شین‌کان کاراته» است و امید دارد در مسابقات آسیایی حضور داشته باشد. او به درسش نیز اندازه ورزش اهمیت می‌دهد.

- چه شد به ورزش کاراته علاقه‌مند شدی؟
پدرم، نعمت‌الله روزدار، سال‌هاست که مربی کاراته است. او از کودکی، من را با خودش به باشگاه می‌برد و همین موضوع باعث علاقه من به ورزش کاراته شد. او در خانه هم مربی من است و هم حریف تمرینی.

- به‌جز کاراته به ورزش دیگری هم علاقه داری؟
من فوتبال را به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای بازی می‌کردم. سه‌سال عضو تیم شهاب خراسان بودم و در لیگ مشهد هم سابقه حضور دارم. اما حالا چهارسال است که همه فکر و ذکر و علاقه‌ام ورزش رزمی کاراته است و فکر می‌کنم پیشرفت خوبی در این رشته ورزشی داشته‌ام.

- تاکنون دراین رشته چه مقام‌هایی کسب کرده‌ای؟
از تابستان سال ۱۴۰۱ در مسابقات استانی حضور دارم و تاکنون ۹ مدال طلای استانی و دوطلای کشوری به دست آورده‌ام که آخرینش شهریور امسال در تهران برگزار شد و حکم انتخابی تیم ملی را داشت. یک مدال نقره و یک مدال برنز استانی هم دارم که از دیگر افتخارات من در ورزش کاراته است.

- غیر از ورزش چه تفریح دیگری داری؟
بازی‌های کامپیوتری و ورزش در پارک را هم خیلی دوست دارم و بیشتر با امیرحسین شکوهی وقت می‌گذرانم که هم بهترین دوستم و هم پسرخاله‌ام است و تفریح و درس‌خواندمان باهم است.

- درست را خوب می‌خوانی؟
درس برایم خیلی مهم است. در‌کنارش زبان انگلیسی هم یاد می‌گیرم. خانواده من با درس شوخی ندارند و به شرطی می‌گذارند من به باشگاه بروم که درسم افت نکند.

- در محله و مدرسه چه امکانات ورزشی‌ای داری؟
پارک کنار خانه‌مان، امکانات ورزشی خوبی دارد. در محله باشگاه ورزشی کاراته هم داریم که بیشتر بچه‌های محله در آن عضو هستند. امکانات ورزشی مدرسه‌مان هم خوب است؛ هم زمین چمن داریم و هم میز تنیس. البته من دوست داشتم باشگاه رزمی هم در مدرسه داشته باشیم و به بچه‌ها آموزش بدهم.

- بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی‌ات چیست؟
اینکه در آینده عضو تیم ملی کاراته بزرگ‌سالان ایران باشم. من امسال در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان نفر اول شدم و امیدوارم در مسابقات آسیایی حضور داشته باشم.


* این گزارش چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۸ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44