کد خبر: ۱۰۰۰۵
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

نوجوان محله رسالت، مقام دوم مسابقات کاراته آسیایی را دارد

امیرارسلان نیکبخت از دو‌سال پیش، ورزش کاراته را شروع کرده است و حالا افتخارات بسیاری دارد. همه فکر و ذکر امیرارسلان در این روز‌های گرم تابستان، ورزش و حضور در باشگاه است.

امیرارسلان نیکبخت، نوجوان ده‌ساله محله رسالت، از دو‌سال پیش، ورزش کاراته را شروع کرده است و حالا افتخارات بسیاری دارد. همه فکر و ذکر امیرارسلان در این روز‌های گرم تابستان، ورزش و حضور در باشگاه است؛ بااین‌حال خانواده‌اش سعی می‌کنند که او پس‌از شروع سال تحصیلی از درس و مشق هم عقب نماند.

در این گفتگو امین‌آقا، پدر امیرارسلان هم ما را همراهی می‌کند.

- چه مدتی است که امیرارسلان ورزش کاراته را حرفه‌ای دنبال می‌کند؟
امین‌آقا: دو‌سال می‌شود که پسرم را به باشگاه می‌فرستم. نزدیک خانه‌مان باشگاهی داریم که کوچک است، اما مربی‌اش برای بچه‌ها از جان و دل مایه می‌گذارد. استاد بهنام قائمی بود که متوجه استعداد امیرارسلان شد و پسرم را به ادامه این رشته ورزشی تشویق کرد.

- امیرارسلان درس را بیشتر دوست دارد یا ورزش؟
امین‌آقا: فکر کنم ورزش؛ مدام چشم می‌کشد تا عصر شود و به باشگاه برود. البته درس‌هایش هم خوب است. امسال به کلاس چهارم می‌رود و سعی من و مادرش این است که او بیشتر به درس اهمیت بدهد.

- امیرارسلان تا‌کنون چه مقام‌هایی به دست آورده است؟
امین‌آقا‌: سه بار در مسابقات استانی مقام قهرمانی را به دست آورده است؛ یک بار در جام پلیس مشهد و دوبار هم در مسابقات استانی نیشابور و کاشمر؛ البته امیرارسلان چهاربار هم در مسابقات استانی مقام دوم را از آن خودش کرده است که مکان و زمانش را درست به خاطر ندارم. او خدا را شکر افتخارات بسیاری در این رشته ورزشی دارد، هرچند سن‌و‌سالش کم است و راهی طولانی برای آموختن و کسب موفقیت در پیش دارد.

- بهترین خاطره ورزشی امیرارسلان برای شما کدام است؟
امین‌آقا: حضور در مسابقات آسیایی اهواز که ورزشکاران قدری حضور داشتند و آنجا امیرارسلان مقام دوم را به دست آورد. واقعا چندروز از ذوق و شوق، خواب به چشمانم نمی‌آمد.

- موقع مسابقات چه حس و حالی داری؟
امیرارسلان: گاهی استرس داشتم، اما پدرم همیشه به من روحیه می‌داد و می‌گفت که اگر مقامی به دست نیاوردی هم مهم نیست. همین حرف باعث شد راحت‌تر مبارزه کنم. پدرم بهترین دوست من و عرشیا (برادر امیرارسلان) است، با ما ورزش و بازی می‌کند و همیشه هوای ما را دارد.

- امکانات باشگاهی محله‌تان خوب است؟
امیرارسلان: بله. تشک تاتامی خوبی دارد. خیلی شلوغ نیست و بچه‌ها با هم مهربان هستند.

- ورزش دیگری را هم دوست داری؟
امیرارسلان: یکی از تفریحات من و خانواده‌ام کوه‌نوردی است. البته دوچرخه‌سواری را هم خیلی دوست دارم.

- معمولا برای تفریح کجا را دوست داری؟
امیرارسلان: باغ‌وحش وکیل‌آباد و پارک کوهسنگی را خیلی دوست دارم.

* این گزارش چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۷ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44