کد خبر: ۱۰۳۳۰
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

خیابان مدرسه‌ها در آزادی‌۲۶

در خیابان آزادی‌۲۶، هفت‌مدرسه دولتی و غیردولتی و مهدکودک فعال هستند که وجهه‌ای آموزشی به این کوچه منطقه ما داده‌اند. معبری که در احاطه درختان زیاد، سرسبز هم هست.

خیابان آزادی‌۲۶ که از یک سمت به امامت‌۲۵ می‌رسد، معبری است که در پنج‌سال اخیر کاملا تغییر چهره داده و خانه‌های ویلایی سی تا چهل‌ساله که اولین سکونت در محله در آنها صورت گرفته است، جای خود را به ساختمان‌های چند‌طبقه داده‌اند، چیزی شبیه همه معابر زیباشهر.

در این خیابان، هفت‌مدرسه دولتی و غیردولتی و مهدکودک فعال هستند که وجهه‌ای آموزشی به این کوچه منطقه ما داده‌اند. معبری که در احاطه درختان زیاد، سرسبز هم هست.

خیابان سرسبز تعلیم آزادی‌۲۶

هنرستان دخترانه کاردانش رهروان حضرت زینب (س) در سال ۱۳۷۴ بنا شد. در سال‌های اخیر دختران این مجموعه در جشنواره‌های فنی و حرفه‌ای آثار گوناگون ارائه داده‌اند و افتخارآفرین بوده‌اند.


خیابان سرسبز تعلیم آزادی‌۲۶

پهلوان سرشناس این معبر، از کشتی‌گیران باچوخه قدیمی شهر و استان ماست. حسن نیک‌بین که در جوانی در مسابقات مختلفی مقام‌های برتر را کسب کرده، اکنون پیشکسوت و مورداحترام ورزشکاران کشتی و ورزش‌های باستانی است.

 

خیابان سرسبز تعلیم آزادی‌۲۶

یک بنا با چهار شیفت مدرسه... این وضعیت دبیرستان دخترانه سمیه است که در سال‌۱۳۷۱ ساخته شد و اکنون کلاس‌های مدارس دبیرستان دوره اول بزرگ‌سالان طیبه، دبیرستان دوره دوم بزرگ‌سالان زهرای مرضیه (س) و هنرستان بزرگ‌سالان رهروان حضرت‌زینب (س) در آن برپا می‌شود.


خیابان سرسبز تعلیم آزادی‌۲۶
پمپ بنزین ابتدای آزادی‌۲۶، جز دردسر، آورده‌ای برای اهالی نداشته است. گاه صف آن تا نیمه‌های این معبر ادامه دارد و باعث مسدود شدن مسیر ورودوخروج ساختمان‌ها می‌شود؛ نارضایتی از بوی بنزین و خطر مخزن بنزین هم به جای خود.



خیابان سرسبز تعلیم آزادی‌۲۶

این درخت با عمری بیش از صدسال، قدیمی‎‌ترین عنصر زنده منطقه ماست، درخت قطور آزادی ۲۶، قبل از آغاز اولین سکونت‌ها در اینجا کاشته شده و اثری به جا مانده از باغ‌های قدیم زیباشهر است.

 

* این گزارش پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۴ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44