کد خبر: ۹۹۵۳
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

امامت ۲؛ خیابان ویلایی آزادشهر

خیابان امامت ۲ معبری فرعی است در دل محله آزادشهر با درختان سرسبز و بنا‌های اعیانی! پنجاه‌سال پیش اسمش «خیابان اول آزادشهر» بود. بعدتر، آن را به نام «کوچه روبه‌روی پارک (ملت)» می‌شناختند.

معبری فرعی است در دل محله آزادشهر با درختان سرسبز و بنا‌های اعیانی! پنجاه‌سال پیش اسمش «خیابان اول آزادشهر» بود. بعدتر، آن را به نام «کوچه روبه‌روی پارک (ملت)» می‌شناختند و حالا بیش‌از چهل‌سال است که اینجا خیابان امامت ۲ است. این معبر، امامت را به خیابان میرزاکوچک خان متصل می‌کند، مسیری که بین شلوغی‌های آزادشهر و بولوار وکیل‌آباد، آرامش متفاوتی دارد.

 

خیابان ویلایی آزادشهر

شهید‌غلامرضا جنگی از نام‌های نیک آزادشهر است. او مبارزی انقلابی بود که بعدتر در میدان دفاع مقدس حاضر شد.
تلاش‌های او برای بهبود شرایط زندگی در آزادشهر در ذهن بسیاری از اهالی قدیم محله ماندگار است.

خیابان ویلایی آزادشهر

درختان چنار خیابان امامت۲ از نسل درختان پنجاه تا هفتاد‌ساله بوستان ملت هستند. این درختان با هم کاشته شدند و بعدتر احداث بولوار امامت فعلی بین آن‌ها فاصله انداخت.

 


خیابان ویلایی آزادشهر

در دهه‌۸۰، طرح‌های شهرسازی باعث شد در این محدوده، ویلاسازی بر بلندمرتبه‌سازی مقدم شود. همین سبب شده است اکنون ساختمان‌های ویلایی بسیاری در این معبر به چشم بخورد که در دیگر قسمت‌های منطقه، کمتر دیده می‌شود.


خیابان ویلایی آزادشهر

مدارس غیرانتفاعی، مهد‌های کودک و مراکز آموزشی، فعالیت پررنگی در این خیابان دارند. در‌مجموع پنج‌واحد آموزشی در این زمینه فعالیت دارند که البته در روز‌های تابستان رفت وآمدشان کمتر است.

خیابان ویلایی آزادشهر

سید‌اسعد فیض، بازنشسته فرهنگی ساکن امامت۲ است. او علاوه‌بر فعالیت‌های محلی پررنگش، در‌زمینه ترویج کتاب خوانی سر پرشوری دارد و همواره در‌این‌زمینه فعالیت می‌کند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۰ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44