کد خبر: ۸۶۹۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

آینده‌ام را با نقاشی ترسیم کرده‌ام

امیرحسین نوروزی می‌گوید: نقاشی‌های کودکانه برایم جذابیت نداشت و از مادرم می‌خواستم برایم نقاشی‌های پیچیده را دانلود کند. در ۹ سالگی اولین نقاشی چهره را کشیدم، بدون اینکه آموزش دیده باشم.

امیرحسین نوروزی را می‌توان از استعداد‌های هنری تازه‌کشف‌شده در محله شهید قربانی دانست. سوای قریحه ذاتی او در نقاشی، نمی‌توان منکر تأثیر فضای هنری خانواده‌اش در بروز این استعداد شد. پدر، مادر و خواهر او در رشته‌های مختلفی مثل خطاطی، طراحی دوخت، شمع‌سازی، گچ‌بری مدرن، سفالگری، نقاشی زیرلعابی، عکاسی و... دستی بر آتش دارند و این موضوع، زمینه را برای پیشرفتش در نقاشی مهیا کرده است.

این دانش‌آموز پایه ششم دبستان صالح در خیابان پنجتن ۶۴، یک‌سال و چندماه است که آموختن طراحی را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرده است. سرعت زیاد یادگیری، سبک او در طراحی از جزء به کل و کیفیت آثارش از آینده روشن این نوجوان هنرمند حکایت دارد.

آینده‌ام را با نقاشی ترسیم کرده‌ام

 

- استعدادت در نقاشی چطور کشف شد؟
آن‌طور که مادرم می‌گوید، از دوسالگی که توانستم مداد دستم بگیرم، نقاشی‌هایی می‌کشیدم که اطرافیانم از آن‌ها تعریف می‌کردند. نقاشی‌های کودکانه برایم جذابیت نداشت و از مادرم می‌خواستم برایم نقاشی‌های پیچیده را دانلود کند.

در ۹ سالگی اولین نقاشی چهره را کشیدم، بدون اینکه آموزش دیده باشم. پارسال، وقتی نقاشی معروف استاد فرشچیان با عنوان «عصر عاشورا» را با ریزه‌کاری‌هایش کشیدم، پدر و مادرم به این نتیجه رسیدند که باید زیر نظر یک مربی، نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینم.

 

- مربیانت چه کسانی هستند؟
تابستان پارسال به طبقه ۲- مجتمع زیست‌خاور رفتم که پاتوق هنرمندان نقاش و گالری‌داران است. آنجا آموزش طراحی اجسام، طبیعت و حیوانات را زیر نظر امیر نیکویی شروع کردم. الان هم طراحی چهره را به‌صورت سیاه‌قلم زیر نظر همسرشان، خانم اکرم جندقی، آموزش می‌بینم. تصویر رونالدو که همراهم آورده‌ام، دومین تجربه‌ام در طراحی چهره است.


- در هفته چقدر برای نقاشی وقت می‌گذاری؟
روز‌های پنجشنبه که مدرسه‌ام تعطیل است، دو ساعت به‌صورت حضوری آموزش می‌بینم. بقیه روز‌های هفته هم بین یک تا دو ساعت را صرف تمرین می‌کنم.


- این مدت در درس‌خواندنت خللی ایجاد نمی‌کند؟
سرکلاس خوب گوش می‌دهم و یاد می‌گیرم. دیگر در خانه لازم نیست وقت زیادی برای مرور درس‌ها بگذارم. ایام امتحانات نقاشی را برای یکی‌دو هفته کنار می‌گذارم و روی درس تمرکز می‌کنم.


- طرح‌هایی را که می‌کشی، چطور انتخاب می‌کنی؟
بسته به موضوع کلاسم، هر چیزی می‌تواند برایم سوژه باشد. ترجیحم این است که به‌جای طراحی از روی عکس، روی نمونه‌هایی کار کنم که به‌صورت سه‌بعدی در مقابلم قرار داشته باشند.


- سفارشی برای طراحی دریافت کرده‌ای؟
بله، از اطرافیان و معلمانم سفارش‌هایی برای طراحی چهره از فرزندانشان داشته‌ام. الان چهارپنج نفر در نوبت هستند. می‌خواهم تمرین و تبحرم در طراحی چهره، قدری بیشتر شود، بعد سفارش گرفتن را شروع کنم.


- نقاشی در آینده‌ات چه سهمی دارد؟
در مقطع متوسطه دوم و در دانشگاه، رشته مرتبط با نقاشی را انتخاب خواهم کرد. این هنر برای کسی که استعداد و پشتکار داشته باشد، آینده شغلی مناسبی دارد. تدریس، برگزاری نمایشگاه، برداشتن پروژه‌های مشترک با ادارات و بخش خصوصی تعدادی از فرصت‌هایی است که با تلاش خودم و حمایت پدر و مادرم، همه این‌ها را دست‌یافتنی می‌دانم.

* این گزارش یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۰ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر