کد خبر: ۷۱۷۷
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

فاطمه دختر قصه‌گو و ریاضی‌دان

دانش‌آموز دبستان شهید مجید امیدوار در رشته‌های مختلفی موفقیت کسب کرده است. فاطمه طاهرپور‌کلانتری می‌گوید: از حضور در برنامه‌های مختلف و متنوع لذت می‌برم.

فاطمه طاهرپور‌کلانتری یکی از دانش‌آموزان موفق و افتخار‌آفرین محله احمد‌آباد است. با آنکه یازده‌سال بیشتر ندارد، توانسته در چند محور علمی و غیر‌علمی برای شهر، محله و خانواده اش مدال کسب کند. حفظ و قرائت قرآن، قصه‌گویی، کسب مدال برنز در المپیاد ریاضی و کسب رتبه برتر استانی در پویش‌های سازمان دانش‌آموزی از‌جمله افتخارات این دانش‌آموز موفق دبستان شهید‌مجید امیدوار در محله احمدآباد است.


- در المپیاد ریاضی موفق بودی و در قصه‌گویی و قرآن هم مقام آوردی؛ چطور در چند شاخه متنوع فعالیت می‌کنی؟
من شخصیتی اجتماعی دارم. از حضور در برنامه‌های مختلف و متنوع لذت می‌برم. از خواندن قرآن حس آرامش خوبی به من دست می‌دهد که نمی‌توانم توصیف کنم، به ویژه که معنی آن را هم نگاه می‌کنم تا ببینم خدا به بنده‌اش چه گفته است. این علاقه و البته انگیزه‌دادن خانواده سبب شد در هر موضوعی وارد شدم، سعی کنم بهترین خودم باشم.

- انس‌گرفتنت با قرآن از کجا شروع شد؟
پنج‌شش‌ساله بودم که خواندن قرآن را با سوره‌های کوچک شروع کردم. با حضور در جامعه‌القرآن در دوره پیش‌دبستانی و بعد‌ها گذراندن دوره‌هایی در کانون برهان، این علاقه بیشتر شد. در دوره پیش‌دبستانی موفق به حفظ جزء‌۳۰ شدم. در حال حاضر هم پنج‌جزء را حفظ کرده‌ام. سال گذشته هم رتبه سوم استانی در مسابقات دانش‌آموزی را به دست آوردم.

- در مسابقات قصه‌گویی چه روایتی را اجرا کردی؟
مناظره بگو‌مگوی نخ و سوزن خانم پروین اعتصامی بود.

- برای قصه‌گویی آموزش دیده‌ای؟
دوره و کلاس خاصی نرفته‌ام. در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری مسابقات قصه‌گویی مطلع شدم و با حضور در مسابقات کانون، توانستم رتبه اول استانی را کسب کنم.

- چطور شد وارد آزمون المپیاد شدی؟
همیشه برای بهترین بودن در دروس مدرسه تلاش کرده‌ام. وقتی موضوع المپیاد ریاضی ساسمو مطرح شد، با تشویق معلم‌ها و پدر و مادرم تصمیم گرفتم توانایی‌ام را محک بزنم. این رقابت که از کشور‌های دیگر هم در آن حضور داشتند، در مشهد برگزار می‌شد. موفقیت در مسابقات بین‌المللی ساسمو و کسب مدال برنز، خاطره خوبی بود که در کلاس چهارم به دست آوردم.

- دست به قلم هم که هستی.
بله، به‌عنوان خبرنگار در خبرگزاری پانا زیر‌نظر آموزش‌و‌پرورش فعالیت می‌کنم نوروز پارسال در جشنواره «مهمان داریم» که موضوعش حضور رهبر معظم انقلاب در مشهد بود، شرکت کردم و در ویدئویی، دکلمه‌ام را اجرا و ارسال کردم که عنوان برتر را به دست آورد. همچنین رتبه برتر استانی در جشنواره «عهد کودکان دبستانی با سردار سلیمانی» را در سال دوم دبستان کسب کردم.

ارسال نظر