کد خبر: ۳۵۱۴
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

برسد به دست دانش‌آموزان نیازمند

بعضی‌ها تنها می‌آیند و تعدادی هم با خواهر و برادرهایشان برای گرفتن لوازم مورد نیاز مدرسه آمده‌اند.سمیرا اسعدی، دختر کبری بیابانی، مدیر مؤسسه خیریه سجادیه توس که 40سال است برای کودکان بی بضاعت نوشت‌افزارتهیه می‌کند ، می‌گوید: بسته‌های لوازم‌تحریر با ارزش تقریبی 350 هزار تومان برای هر دانش‌آموز تهیه شده‌است که قرار است انگیزه‌ای باشد برای این کودکان تا سال تحصیلی را با اطمینان خاطر از تأمین مایحتاج مدرسه‌شان شروع کنند.

 بچه‌ها دست در دست مادرهایشان دورتادور اتاق طبقه اول نشسته‌اند، چشم‌هایشان برق می‌زند و منتظرند تا نوبتشان شود. بوی مهرماه می‌آید و فصل مدرسه‌ها. کیف‌های رنگارنگ، جامدادی‌های طرح‌دار، مداد و خودکارها در سایزها و رنگ‌های مختلف، دفترهای جورواجور و خلاصه هر نوع لوازم تحریری که برای شروع مدرسه‌ها لازم باشد در طبقه دیگری چیده شده‌است.

 اسم هر کدام از بچه‌ها که خوانده می‌شود با اشتیاق پا می‌گذارد میان دنیای زیبای لوازم تحریر، دخترانه‌ها یکسو چیده شده و پسرانه‌ها سمت دیگر. بعضی‌ها تنها می‌آیند و تعدادی هم با خواهر و برادرهایشان برای گرفتن لوازم مورد نیاز مدرسه آمده‌اند.

سمیرا اسعدی، دختر کبری بیابانی، مدیر مؤسسه خیریه سجادیه توس که 40سال است برای کودکان بی بضاعت نوشت‌افزارتهیه می‌کند ، می‌گوید: بسته‌های لوازم‌تحریر با ارزش تقریبی 350 هزار تومان برای هر دانش‌آموز تهیه شده‌است که قرار است انگیزه‌ای باشد برای این کودکان تا سال تحصیلی را با اطمینان خاطر از تأمین مایحتاج مدرسه‌شان شروع کنند.


حمایت از رتبه‌های برتر

سمیرا اسعدی همان‌طور که نام بچه‌ها را یکی پس از دیگری از روی فهرستی که در دست دارد می‌خواند، با کمک دیگر خانم‌های مؤسسه برای هرکدام با صبر و حوصله متناسب با سلیقه خود کودک، کیف مدرسه را پر از لوازم رنگارنگ می‌کند. تعدادی از بچه‌ها را به خوبی می‌شناسد و وقتی با ذوق کارنامه سال گذشته‌شان را به او نشان می‌دهند ادامه می‌دهد: این بچه‌ها از خانواده‌های نیازمند، ولی آبرودار هستند که تحصیل برایشان اهمیت دارد؛ اما توان تهیه مایحتاج مدرسه را ندارند. 

از کلاس اولی تا دانشگاهی در این فهرست داریم. تعدادی از آن‌ها رتبه‌های برتر، قبول‌شدگان تیزهوشان و مقام‌آوران استان در رشته‌های مختلف درسی و علمی هستند، بیشتر دبیرستانی‌ها از بچه‌های خودمان هستند که از دوره دبستانشان همین‌جا حمایت شده‌اند و هر سال با کارنامه‌های درخشان پیش ما می‌آیند.


همکاری کسبه

دیدن چشمان غرق در شادی پسربچه‌های مغرور و ریزخنده‌های کودکانه دخترها به اندازه کافی انگیزه برای این کار خیر ایجاد می‌کند. احسان و عرفان دو برادر دبستانی که وقتی نوبتشان فرا می‌رسد با شوق در میان کیف و دفترها دنبال لوازم می‌گردند، نازنین‌زهرای 4 ساله که همراه خواهرش آمده و سهمش یک بسته مدادرنگی و دفترنقاشی است. مهشید که فقط یک کلاسور بر می‌دارد و به خانم اسعدی می‌گوید که همه هم و غمش کتاب‌های تست دوره تیزهوشان است. 

محمدحسین که مدام تأکید می‌کند؛ سهم برادر مریضش را هم فراموش نکنند، همه و همه دلیل خستگی ناپذیری نیکوکاران این خیریه هستند.

سمیرا اسعدی ادامه می‌دهد: با اینکه امسال به دلیل شرایط بد اقتصادی تعداد خیران ما کمتر شده و فراهم کردن بسته‌های ویژه مهرماه سخت‌تر از سال‌های قبل بود، اما با همکاری کسبه‌ای که سال‌هاست ما را می‌شناسند توانستیم غیر از لوازم‌تحریر برای حدود 100دانش‌آموز از 70خانواده، لباس و برنج و گوشت هم در بسته‌های مهرماهی این دانش‌آموزان قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44