کد خبر: ۲۶۰۴
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

راهکارهای اصغرقصاب برای حل مشکل اهالی محله آیت‌الله عبادی

کوچه شهید محمدزاده یک، در خیابان شهید عبادی2و ابتدای میدان شهدا درست پشت پایانه اتوبوس‌رانی است. به گفته قدیمی‌‌های محله این کوچه چند نام داشته است. از کوچه یغما و آتش‌نشانی و جهانبخش و بحره گرفته تا کوچه «اصغر قصاب» که معروف‌ترینش همین نام بوده است. خانواده شهید محمدزاده که نامش بر پلاک این کوچه به چشم می‌خورد سال‌هاست که از این محله رفته‌اند. به نقل از قدیمی‌های کوچه، اصغر قصاب 20سال پیش برای نازایی و گشایش بخت و حل مشکلات برای مردم سرکتاب باز می‌کرده و دعا می‌نوشته است.

کوچه شهید محمدزاده یک، در خیابان شهید عبادی2و ابتدای میدان شهدا درست پشت پایانه اتوبوس‌رانی است. به گفته قدیمی‌‌های محله این کوچه چند نام داشته است. از کوچه یغما و کوچه آتش‌نشانی و جهانبخش و بحره گرفته تا کوچه «اصغر قصاب» که معروف‌ترینش همین نام بوده است. 

خانواده شهید محمدزاده که نامش بر پلاک این کوچه به چشم می‌خورد سال‌هاست که از این محله رفته‌اند.
به نقل از قدیمی‌های کوچه، اصغر قصاب 20سال پیش برای نازایی و گشایش بخت و حل مشکلات برای مردم سرکتاب باز می‌کرده و دعا می‌نوشته است. شهرتش به حدی بود که از محله‌های مختلف حتی شهرهای دیگر به این کوچه می‌آمدند.

مخروبه‌های واقع در کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و باریک کوچه اصغر قصاب فرصتی مغتنم برای پارک خودرو است.

 

مسجد علی اکبری‌های کوچه محمدزاده یکی از مساجد محلی و پر تردد با قدمتی70 ساله است. به گفته اهالی قدیمی این مسجد را شیخ احمد فریدزاده وقف کرد.

 

حاج احمد غفاریان، پیرمرد خوش‌صبحت و خنده‌روی ۸۵ساله قدیمی این کوچه است و خاطرات زیادی از این معبر دارد. از اصغر قصاب دعا‌نویس تا شکسته‌بند معروف کوچه.

 

نمایی از خانه قدیمی و متروکه که تا چندی قبل مؤسسه علمی و فرهنگی عصر قرآن بود و کلام وحی از پشت پنجره‌های آن شنیده می‌شد.
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44