حسین افضلی، مدیری که بسیاری از بچههای طلاب با او خاطره دارند
اهل طلاب نیست، اما خیلی از اهالی محله طلاب مشهد او را میشناسند. او که سالیان سال، اداره مدارس مختلف این محله را بر عهده داشته و تا بازنشستگی، با دانشآموزان این محله قدیمی خاطرات جالبی ساخته، چند سالی است بعد از بازنشستگی، خدمتی دیگر برای بچههای محله انجام داده است. به نظر او، بعضی وقت ها، آدمها عاشق محلهای میشوند که میتوانند برای مردمش کاری انجام دهند.
احداث مدارس ایمان در طلاب
حسین افضلی پس از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۶ شروع به ساخت مدارس غیرانتفاعی کرد. او که اولین مدرسه غیرانتفاعی خود را در محله سناباد تاسیس کرده بود، بعد از آن یک مهد کودک، یک دبستان، سه مدرسه راهنمایی و یک دبیرستان به نام ایمان در محله طلاب تاسیس کرد.
افضلی ازسال ۱۳۷۶ یک دبستان، سه راهنمایی و یک دبیرستان درمحله طلاب تاسیس کرد
افضلی میگوید: من سالها در محله طلاب مدیر مدرسه بودم. با وجود شناختی که از آنها داشتم، برایم خیلی مهم بود به نوعی به دانشآموزان این محله که اغلب، دانش آموزان مستعدی هستند، خدمت کنم. او فرق منطقه محروم با منطقه مرفه را میدانست.
او حتی معنای مدارس غیرانتفاعی که حرف اول ثبتنام آن را شهریه و پول میزد را بهتر از هر کسی میفهمید؛ اما این مسئلهای نبود که برای افضلی مشکل ایجاد کند؛ چرا که به اعتقاد او، خدمت در مناطق محروم، مهمتر است، حتی اگر درآمدی که در سایر مناطق میتواند به دست آورد، قابل مقایسه با درآمد او در مناطق محروم نباشد.
خدا خودش کمک میکند
این فرهنگی بازنشسته معتقد است: وقتی با نیت خیر، کاری برای مردم انجام دهی، خدا خودش کمک میکند. او که خود دانشآموز مدارس دولتی بوده، در بیان تفاوت آن با مدارس غیر انتفاعی میگوید: مدارس غیرانتفاعی، امکانات بهتری در اختیار دانش آموزان قرار میدهد. کلاسهای فوق برنامه، تعداد کم دانش آموزان و ... اما این به این معنا نیست که تنها افراد مرفه میتوانند از این امکانات استفاده کنند. او ادامه میدهد: ایجاد مراکز آموزشی در محله طلاب از نظر من کاری بود که توانست خدمت من را برایم مفید کند.
*این گزارش آذر سال ۹۰ در شهرآرامحله منطقه ۴ چاپ شده است.