کد خبر: ۱۰۴۷۱
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید

کوچه وحید ۶/ ۱۱ ، از کوچه‌های باقدمت محله وحید به شمار می‌رود. مدت سکونت بسیاری از ساکنان آن، از سه دهه فراتر رفته است و این همسایگی دیرینه، فضایی همدلانه را با محوریت مسجد حاکم کرده است.

کوچه وحید ۶/ ۱۱ ، از کوچه‌های باقدمت محله وحید به شمار می‌رود. مدت سکونت بسیاری از ساکنان آن، از سه دهه فراتر رفته است و این همسایگی دیرینه، فضایی همدلانه را با محوریت مسجد بی‌بی‌رقیه بنت‌الحسین (س) بر کوچه حاکم کرده است. وجود ۹‌کوچه یک‌متری در کوچه ۱۵۸ متری وحید ۶/ ۱۱، بافت سنتی کوچه را حفظ کرده است.

همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید ۶/ ۱۱

مسجد بی‌بی‌رقیه بنت‌الحسین (س)، کانون فعالیت‌های فرهنگی در این کوچه و کوچه‌های هم‌جوار به شمار می‌رود. این مسجد سال ۱۳۶۷ به همت حاج‌محمد نصرالله زاده ساخته شده است.


همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید ۶/ ۱۱
حاج مجید خاوری و همسرش، صدیقه قاسم‌خانی، از ساکنان قدیمی و خوش‌نام این کوچه هستند. افتخار این زوج، خدمت‌کردن آقای خاوری و دو فرزندش در حرم مطهر امام‌رضا (ع) است.

 


همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید ۶/ ۱۱

غلام‌حیدر منفرد، متولد‌۱۳۲۱ در فریمان و ساکن کوچه وحید ۶/ ۱۱ است. او که سواد مکتبی دارد، اشعاری خوش‌قافیه در وصف اهل‌بیت (ع) سروده و سوره‌های مختلف قرآن را به نظم درآورده است.


همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید ۶/ ۱۱

امیرحسین امیری، برادر شهید‌محمدمهدی امیری و متولد‌۱۳۸۰ است. او که در این کوچه زندگی می‌کند می‌گوید: محمدمهدی سال‌۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید. دو فرزند از برادرم به یادگار مانده است. 


همدلی با محوریت مسجدی در کوچه وحید ۶/ ۱۱

مرکز نیکوکاری و کارآفرینی «کرامت نبوی» دو سال پیش، کار خود را در این کوچه آغاز کرده است. سیصد‌خانواده نیازمند تحت پوشش این مرکز هستند و از برنامه‌هایی مثل توزیع بسته‌های معیشتی، مشاوره خانواده، درمان و وام خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.




* این گزارش یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۷ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44