کد خبر: ۱۰۳۰۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

درخشش محمدهادی در «زیارت رنگ‌ها»

محمدهادی حائری از لحظه‌ای که متوجه جهان پیرامونش شده، در‌حال نقاشی‌کشیدن بوده است. آن‌قدر این کار برایش لذت‌بخش است که کمتر پیش آمده روزی را بدون دست‌گرفتن قلم‌مو و کشیدن نقاشی گذرانده باشد. 

یادش نیست اولین‌بار کی و چطور با دنیای نقاشی آشنا شد. فقط می‌داند از لحظه‌ای که متوجه جهان پیرامونش شده، در‌حال نقاشی‌کشیدن بوده است. آن‌قدر این کار برایش لذت‌بخش است که کمتر پیش آمده روزی را بدون دست‌گرفتن قلم‌مو و کشیدن نقاشی گذرانده باشد. 

محمدهادی حائری، ساکن محله سرشور، امسال توانسته مقام اول مسابقه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» را کسب کند. او که به تازگی هجده‌ساله شده، آینده روشنی را برای خود متصور است.

- مثل اکثر بچه‌ها نقاشی را با رنگ‌آمیزی شروع کردی؟
دقیقا. اما بعد‌از مدتی در گوشه‌و‌کنار دفتر، روزنامه، مقوا خودم نقاشی می‌کشیدم. وقتی تمام می‌شد، با نگاه به آن احساس خیلی خوبی داشتم. حتی ایراد‌های کارم را می‌گرفتم تا دفعه بعد طرح بهتری بکشم.

- از چه زمانی به کلاس نقاشی رفتی؟
در کودکی اول به‌شکل خودآموز، اشیای بی‌جان و جان‌دار را نقاشی می‌کردم تا اینکه در دوازده‌سالگی به‌دلیل علاقه زیادم به این هنر در کلاس‌های جهاد دانشگاهی، سپس آموزشگاه خصوصی شرکت کردم.

- سبک کار و موضوعات نقاشی‌هایت چیست؟
علاقه‌ام به دو سبک رنگ روغن و سیاه‌قلم است. برای نقاشی منظره از رنگ روغن و کشیدن پرتره از سیاه‌قلم استفاده می‌کنم.

- از حضورت در مسابقه زیارت رنگ‌ها بگو.
استادم پیشنهاد کرد در این مسابقه که توسط فرهنگ‌سرای گفتگو برگزار می‌شد، شرکت کنم. موضوع مسابقه نقاشی، اربعین بود که برای خودم جذابیت خاصی داشت.

- درباره اثر هنری‌ات در مسابقه توضیح بده.
اثرم در قالب پاستل گچ رنگی بود. طرحی کشیدم که تلفیقی از خیر و شر بود و برداشت آزاد داشت.

- کدام هنرمند نقاش را دنبال می‌کنی؟
آثار استاد فرشچیان را خیلی دوست دارم. سبک هنری خودم هم الهام‌گرفته از آثار این هنرمند است. البته آثار ونگوگ را هم دنبال می‌کنم.

- از علاقه‌مندی‌های دیگرت هم بگو.
به نقشه‌کشی علاقه زیادی دارم، اما می‌خواهم در آینده در شاخه طراحی جواهرات مشغول به کار شوم.

- اوقات فراغتت چگونه می‌گذرد؟
بیشتر تمایل دارم نقاشی بکشم، ولی بخشی از وقتم را برای مطالعه به‌ویژه خواندن کتاب‌هایی درباره نقاشی یا زندگی نقاشان برتر جهان اختصاص می‌دهم. به‌صورت حرفه‌ای ورزش بدن‌سازی را هم دنبال می‌کنم.

* این گزارش سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۱ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44