کد خبر: ۱۰۰۳۸
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

شکوفایی فاطمه بارویی در هنرستان

فاطمه بارویی می‌گوید: از همان بچگی که دائم با مدادرنگی‌هایم سرگرم بودم. توی اینترنت می‌گشتم و تصویر مورد‌علاقه‌ام را دانلود می‌کردم، می‌گذاشتم مقابلم و می‌کشیدم.

نقاش خوش‌آتیه محله شهید‌قربانی، بهمن امسال تولد هجده‌سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. فاطمه بارویی از نقاشی‌های دوران کودکی به‌عنوان اصلی‌ترین سرگرمی‌اش، پلی می‌زند به گرافیک که رشته کنونی‌اش در هنرستان «بدیع» واقع در محله عباس‌آباد است. معدل ۱۹.۰۵ او در پایه یازدهم بر استعدادش در این رشته هنری مرتبط با نقاشی و عزم او برای پیشرفت در آن گواهی می‌دهد.

- از چه زمانی متوجه علاقه‌ات به نقاشی شدی؟
از همان بچگی که دائم با مدادرنگی‌هایم سرگرم بودم. توی اینترنت می‌گشتم و تصویر مورد‌علاقه‌ام را دانلود می‌کردم، می‌گذاشتم مقابلم و می‌کشیدم.

- این استعداد چه زمانی با آموزش به بار نشست؟
کلاس نهم که بودم در دوره هشت‌ترمی سیاه‌قلم که در بیت‌المهدی (عج) واقع در محله التیمور برگزار می‌شد، شرکت کردم. بعد هم هنرستان و رشته گرافیک را انتخاب کردم و با گذراندن طراحی و واحد‌های مرتبط، نقاشی را اصولی یاد گرفتم.

- نقاشی با کدام ابزار‌ها را تجربه کرده‌ای؟
سیاه‌قلم، مدادرنگی، آبرنگ، پاستل، گواش، آکریلیک و رنگ روغن.

- رشته‌های هنرستان به‌نسبت دبیرستان همچنان درمیان برخی خانواده‌ها ناشناخته است. به‌خاطر انتخابت با تو مخالفت نشده است؟
مخالفت که شد به‌خاطر هزینه‌بربودن گرافیک بود. من سر تصمیمم ایستادم و خدا را شکر توانستم با تدریس و گرفتن سفارش، بخشی از این هزینه‌ها را تأمین کنم.

- چطور سفارش می‌گیری و کجا‌ها تدریس می‌کنی؟
قبلا در شبکه‌های اجتماعی صفحه فعالی داشتم که با گذاشتن نمونه‌کارهایم در آن، مشتری می‌گرفتم. متأسفانه آن صفحه را از دست دادم و دیگر دنبال جذب مشتری از‌طریق فضای مجازی نرفتم. بیشتر مشتری‌های فعلی‌ام حضوری هستند و طراحی چهره خودشان یا عزیزانشان را به سبک سیاه‌قلم از من می‌خواهند. چند‌ماهی را در بیت‌المهدی (عج) آموزش داده‌ام، امسال هم در مسجد قائمیه واقع‌در پنج‌تن‌۵۴ تدریس می‌کنم.

- خودت چقدر برای کشیدن نقاشی وقت می‌گذاری؟
در هفته متغیر است، اما همیشه و بدون استثنا، کاری را در دست دارم؛ چه به سفارش مشتری و چه برای دل خودم.

- از آخرین مشتری‌ات بگو.
یکی از آشنایان است که می‌خواهد تصویر دختر و دامادش را با سیاه‌قلم بکشم.

- آثارت را در مسابقه یا نمایشگاهی شرکت داده‌ای؟
فقط یک بار در مسابقه مدرسه شرکت کردم و به مرحله ناحیه راه پیدا کردم، اما نتوانستم اثرم را به‌موقع برسانم. تا‌به‌حال به گالری‌ها و نگارخانه‌ها صرفا به‌عنوان بازدیدکننده رفته‌ام.

- مشوق اصلی‌ات در نقاشی کیست؟
با اینکه خانواده، همراهم هستند، مشوق اصلی‌ام را انگیزه‌های درونی‌ام می‌دانم. از معلم متعهد و سخت‌گیرم، خانم مریم کریمی که در هنرستان بدیع دروس تخصصی گرافیک مثل مبانی طراحی را یادم دادند، متشکرم.

- تابلو آینده را در ذهنت چطور ترسیم کرده‌ای؟
در دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهم و به‌عنوان یک گرافیست آزاد کار می‌کنم. می‌دانم که ادامه این روند، باعث پیشرفت نقاشی‌ام می‌شود. دایر‌کردن آموزشگاه نقاشی هدف دیگرم است.


* این گزارش یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۱ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44