کد خبر: ۹۶۶۸
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران

در محدوده‌ای از شهر که کمبود سرانه آموزش پررنگ است، معبری دیده می‌شود که در احاطه فضا‌های آموزشی است. بیش‌از هفتاد‌درصد اراضی شاهنامه۱۰ را مدارسی تشکیل می‌دهد که به‌همت خیران بنا شده‌اند.

در محدوده‌ای از شهر که کمبود سرانه آموزش پررنگ است، معبری دیده می‌شود که در احاطه فضا‌های آموزشی است. بیش‌از هفتاد‌درصد اراضی شاهنامه۱۰ را مدارسی تشکیل می‌دهد که به‌همت خیران بنا شده‌اند. واحد‌های مسکونی این معبر فرعی محله کلاته‌برفی که تعدادشان از انگشتان یک دست هم کمتر است، ساکن ابتدای کوچه هستند؛ از‌این‌رو شاهنامه‌۱۰ با تعطیلی فضا‌های آموزشی، تابستان‌های خلوتی را پشت سر می‌گذارد.

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران


مجتبی رباتی، مدیر مرکز آموزش استثنایی «ملکه زمانیان‌گوارشکی»، از ابتدای فعالیت این مرکز مدیریت آن را عهده دار است. او از بانیان آمدن خدمات شهری به این کوچه است و بسیاری از خانواده‌ها او را به‌واسطه زحماتش برای بچه‌ها به‌خوبی می‌شناسند.

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران

رونق کشاورزی در توس و فعالیت فروشندگان اقلام کشاورزی سبب شده تا انبار‌های نگهداری سموم و بذر‌ها در انتهای این معبر ایجاد شود.

 

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران

هنرستان راه نور، مدرسه‌ای شبانه‌روزی و دخترانه است. در اواخر دهه ۷۰ شخصی به نام بی‌بی‌نور اقدام به وقف زمین وسیعی برای ساخت فضای آموزشی دخترانه کرد. این هنرستان در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران

مرکز آموزشی کودکان استثنایی از سال‌۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه، به دلیل کوچک بودن فضا، حمید و سعید بهاری با احداث ساختمانی جدید به اسم مادرشان؛ ملکه زمانیان‌گوارشکی دانش‌آموزان را به محیط بزرگ‌تری منتقل کردند.

 

کوچه شاهنامه۱۰ آبادشده به دست خیران

در این کوچه یک مسجد هم احداث شده است؛ که حدود ۷۱۰ مترمربع مساحت دارد. سال ۱۳۹۹ توسط یک خیّر کویتی ساخته وبه آموزش‌وپرورش تبادکان تحویل داده شد تا در اختیار مدارس باشد. 

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۵ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44