کد خبر: ۹۵۶۷
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

کسب ۳ مقام قهرمانی در یک سال

سهیل رحمت‌نژاد می‌گوید: ساندا در رشته ووشو همه‌اش مبارزه است؛ من هم عاشق مبارزه‌ام. تصمیم دارم با این سبک ورزشی موفقیت‌های بسیاری به دست آورم. استرس به‌سراغم که می‌آید، سعی می‌کنم بر ترس و استرسم غلبه کنم.

سهیل رحمت‌نژاد یازده‌سال دارد و ساکن محله سیس‌آباد است. او تابستان سال گذشته به‌سراغ رشته ورزشی ووشو رفته و در این یک سال، سه مقام قهرمانی در کارنامه خود ثبت کرده است. با او درباره موفقیت‌ها و برنامه‌هایش هم‌کلام شدیم.

- چطور با ووشو آشنا شدی؟
تابستان پارسال بود که با پسر‌دایی‌ام، مهرداد، سری به سالن ورزشی شهید‌ناصری زدیم. آنجا هم‌سن‌وسال‌های خودم را دیدم که با هم مبارزه می‌کردند. از این رشته ورزشی خوشم آمد و آن را برای ورزش انتخاب کردم.

- الگوی تو در این رشته ورزشی چه کسانی هستند؟
الگوی ورزشی من در رشته ورزشی ساندا، استاد سیدعلی معراجی است که در این یک سال برایم بسیار زحمت کشیده. از او علاوه‌بر اینکه سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی یاد گرفته‌ام، اخلاق و احترام به بزرگ‌تر‌ها را نیز آموخته‌ام.

- گفتی ساندا؛ چرا این سبک را انتخاب کردی؟
ساندا در رشته ووشو همه‌اش مبارزه است؛ من هم عاشق مبارزه‌ام. تصمیم دارم با این سبک ورزشی موفقیت‌های بسیاری به دست آورم.

- زمانی‌که وارد میدان مبارزه می‌شوی، چه احساسی داری؟
همان ابتدا که استرس به‌سراغم می‌آید، سعی می‌کنم بر ترس و استرسم غلبه کنم و به مبارزه ادامه می‌دهم تا به نتیجه دلخواهم برسم.

- برد و باخت در مسابقات طبیعی است. زمانی‌که می‌بازی، چه احساسی داری؟
من در هر مسابقه‌ای شرکت می‌کنم با خودم عهد می‌بندم برنده آن باشم. اگر برنده نشوم، اول ناراحت می‌شوم، اما بعد سعی می‌کنم از باختم درس بگیرم و تجربه‌ام را افزایش دهم و در مسابقات بعدی برنده شوم.

- از پارسال تا امسال چه مقام‌ها و افتخاراتی به دست آورده‌ای؟
از تابستان پارسال تا الان سه مقام قهرمانی به دست آورده‌ام. اولین مقامم قهرمانی مسابقات محلات مشهد بود که همان روز‌های اول به دست آوردم. اسفند پارسال و اردیبهشت امسال هم قهرمان مسابقات استانی شدم. الان هم خودم را برای مسابقات کشوری آماده می‌کنم.

- ووشو را تا کجا ادامه می‌دهی؟
برنامه‌ام این است که ورزش را تا هجده‌سالگی ادامه دهم؛ بعد در کلاس‌های داوری شرکت کنم و یک داور بین‌المللی بشوم. الان هم، چون داوری را دوست دارم، مسابقات داخل باشگاه را داوری می‌کنم.

- ورزش قهرمانی نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد. برای تو که دانش‌آموز هستی، پیش‌بردن هم‌زمان درس و ورزش سخت نیست؟
پدر و مادرم برای برنامه‌ریزی منظم کمکم می‌کنند. با این‌کار تا به اینجا، هم نمراتم خوب شده و هم در مسابقات موفق بوده‌ام.

- نظرت درباره محله‌ات چیست؟ به چه امکاناتی نیاز دارد؟
محله ما جزو سیس‌آباد است. سالن ورزشی منتظران را دارد که بچه‌ها برای ورزش به آنجا می‌روند و از این نظر خوب است. از نظر بهداشت بعضی از همسایه‌ها رعایت نمی‌کنند و زباله‌هایشان را داخل کوچه‌ها رها می‌کنند و این من را ناراحت می‌کند.

* این گزارش یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۳ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44