کد خبر: ۹۱۳۴
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

استعداد مهدی گردویی در مدرسه کشف شد

او می‌گوید: روز‌های اولی که به مدرسه رفتم، سرمشق‌های درسی را با دقت درست شبیه سرمشق‌های خانم معلم می‌نوشتم. خانم معلم پی به استعدادم درزمینه خوش‌نویسی برد.

به نظر خودش از کودکی استعداد هنری داشته و برای کشف آن فقط به یک تلنگر نیاز داشته است. در مدرسه این تلنگر به او زده شده و استعدادش در‌زمینه خوش‌نویسی و بازیگری شکوفا شده است.

مهدی گردویی چهارده‌ساله، خوش‌نویس و بازیگر محله شهید‌مطهری برایمان از کشف علاقه‌اش به هنر می‌گوید.



- برای اولین‌بار استعدادت را چگونه کشف کردی؟ در کدام رشته بود؟
روز‌های اولی که به مدرسه رفتم، سرمشق‌های درسی را با دقت درست شبیه سرمشق‌های خانم معلم می‌نوشتم. به‌مرور زمان که این سرمشق‌ها تکرار شد، خانم معلم پی به استعدادم درزمینه خوش‌نویسی برد و از من خواست که حتما این هنر را ادامه دهم.

- ازچه زمانی خوش‌نویسی را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردی؟
از کلاس چهارم که قدری بزرگ‌تر و مسلط‌ تر شدم، با استاد حسین قائمی‌نژاد آشنا شدم. در ابتدا خوش‌نویسی با قلم و خودکار را شروع کردم و بعد ازآن با قلم‌نی خط نسخ و نستعلیق را تمرین کردم و مدارک لازم را گرفتم. همچنین در سال‌های بعد، مدرک عالی کتابت و مدرک عالی چلیپا با نی را دریافت کردم.

- رتبه‌ای هم کسب کردی؟
در مسابقات خوش‌نویسی مدرسه و آموزش‌و‌پرورش ناحیه‌۴ رتبه ممتاز را کسب کردم. همچنین در ورک‌شاپ‌های یک‌روزه اعیاد مذهبی غدیر و نیمه‌شعبان شرکت کردم و مورد‌تشویق بازدید‌کنندگان و شهروندان قرارگرفتم. در حال حاضر نیز خود را برای مسابقات خوش‌نویسی دانش‌آموزی استان آماده می‌کنم.

- با تئاتر و بازیگری چگونه آشنا شدی؟
در مدرسه از ما تست بازیگری گرفتند که با نمره عالی قبول شدم و به گروه تئاتر مدرسه پیوستم. بعد از آن با حضور در کلاس‌های بازیگری مدرسه با فنون و چم‌و‌خم تئاتر و انواع آن آشنا شدم.

- مقامی هم در تئاتر کسب کرده‌ای؟
سال گذشته در مسابقات کشوری دانش‌آموزی بازیگری در تهران حاضر شدم و توانستم مقام اول بازیگری را بین نوجوانان کشور به دست آورم. گروه تئاتر مدرسه هم اجرا‌های مختلفی را در دیگر مدارس ناحیه اجرا کرد و سال گذشته، مقام اول تئاتر ناحیه را کسب کردیم. درحال حاضر نیز خودمان رابرای مسابقات تئاتر دانش‌آموزی استان آماده می‌کنیم.

- بیشتر دوست داری چه نقش‌هایی را بازی کنی؟
علاقه زیادی به شخصیت‌های تاریخی و مذهبی دارم و در‌این‌باره کتاب‌ها و زندگی‌نامه‌های زیادی خوانده‌ام.

- خاطره‌ای از بازیگری و تئاتر داری؟
‌سال گذشته که برای مسابقات کشوری بازیگری به تهران رفته بودم، داوران مسابقه از من خواستند که مونولوگی را همان‌جا برایشان اجرا کنم. یکی از داوران استاد حسن معجونی بود که خیلی از بازی من تعریف کرد و بعد از آن من توانستم رتبه برتر این مسابقات را کسب کنم.

* این گزارش شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۵ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44