کد خبر: ۸۸۲۵
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

پویش «یک سفره مهربانی»

«یک سفره مهربانی» به همت اعضای گروه دوام ثامن منطقه ۶ برای پنجمین سال متوالی برگزار شد.

ماه رمضان، ماه برکت و مهمانی خدا، روبه‌پایان است. در این روز‌های باقی‌مانده خیران هرطورشده است توشه آخرتشان را سنگین‌تر می‌کنند؛ با سفره‌های افطاری، بسته‌های مواد غذایی یا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی دیگر. یکی از همین دست برنامه‌های خیرانه که صفر تا صدش مردمی برگزار می‌شود، پویش «یک سفره مهربانی» است.

سه‌شنبه گذشته عده‌ای از افراد ساکن محلات مختلف منطقه ۶ که عضو گروه طرح دوام ثامن هستند، هزینه آماده‌سازی و پخت ۱۵۰وعده پلومرغ را تقبل کردند و به دست نیازمندان محله‌شان رساندند.


پویشی کاملا مردمی

فاطمه کرمانی رابط طرح دوام ثامن منطقه ۶ و فعال فرهنگی و ساکن محله محمدآباد است. پنجمین سالی است که بانی شده است تا پویش «یک سفره مهربانی» به مرحله اجرا برسد. او درباره روند اجرای این پویش می‌گوید: طرح دوام ثامن در هر محله‌ای عضو دارد و ما برای برگزاری این مراسم در گروه فراخوان دادیم.

هرکدام از اعضای گروه که بخواهند و هرطوری که از دستشان بربیاید، در این نذر شرکت می‌کنند. در کنار این افراد، کارشناسان فرهنگی شهرداری منطقه هم مشارکت می‌کنند. این پویش کاملا مردمی است و با حمایت اعضا برگزار می‌شود و از هیچ نهاد وسازمانی کمکی نمی‌گیریم.

کار گروهی خیرانه

در این برنامه اعضا دور هم جمع می‌شوند و هرکس هرکاری از دستش بربیاید، انجام می‌دهد. غذا را می‌پزند و پس از بسته‌بندی به در خانه افراد نیازمند می‌برند و تقدیمشان می‌کنند. شناسایی این افراد نیازمند در محلات هم بر عهده اعضای گروه ساکن در محلات است. طبق گفته کرمانی، این غذا‌ها بین خانواده‌های نیازمند محلات معقول، عمار، محمدآباد، پورسینا، باهنر و انصار توزیع شده است.

او می‌گوید: مسجد قمر بنی‌هاشم (ع) در شهرک شیرین امکانات در اختیارمان گذاشت و یکی از اعضا هم آشپز بود. خودمان ۱۵۰وعده پلومرغ آماده کردیم و کنارش نان و پنیر و سبزی هم گذاشتیم. در همه این مدت مراحل با جزئیات در کانال گروه قرار گرفت و همه دیدند.

احساس رضایت از کار خیر

هزینه‌ها را خود اعضای دوام ثامن منطقه و خیران می‌پردازند. فاطمه خانم تا چند روز پیش از برگزاری از فراهم‌شدن مواد اولیه و امکانات ناامید بوده، اما سرانجام همه‌چیز آماده شده است. او می‌گوید: امسال شب قدر در حرم مطهر بودم و از اینکه هزینه و مواد اولیه فراهم شود، ناامید شده بودم. شکرخدا با عنایت امام‌رضا (ع) مواد اولیه و نیرو‌های پای‌کار فراهم شد و توانستیم مثل سال‌های گذشته نذری بدهیم.

گروهشان در طول سال طرح‌های دیگری هم دارد. مثلا در سالروز شهادت حضرت‌رقیه (س) تعدادی پیتزا برای کودکان بی‌سرپرست تهیه می‌کنند، یا در عید غدیر به نیازمندان بسته میوه می‌دهند. در سالروز شهادت امام‌رضا (ع) هم یک سفره صبحانه پهن می‌کنند.

فاطمه‌خانم درباره این کار خیر گروه می‌گوید: دوست داریم قدمی خیر هرچند کوچک برداریم و احساس رضایت بیشتری از زندگی‌مان داشته باشیم.

* این گزارش دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۳ شهرآرامحله منطقه ۵ و ۶ چاپ شده است.

ارسال نظر