کد خبر: ۷۲۲۱
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

یادگاری از بافت روستای گل‌ختمی

خیابان فدائیان اسلام‌۲۴ که در محله کوی کارگران واقع شده، کوچه‌ای قدیمی از بافت روستای گل‌ختمی است. این کوچه از یک سو به بولوار چمن و از سوی دیگر به بولوار صدر متصل می‌شود.

خیابان فدائیان اسلام‌۲۴ که در محله کوی کارگران واقع شده، کوچه‌ای قدیمی از بافت روستای گل‌ختمی است. این کوچه از یک سو به بولوار چمن و از سوی دیگر به بولوار صدر متصل می‌شود. ساکنان قدیمی این کوچه می‌گویند روستای گل‌ختمی مزارع پرحاصلی داشته و به‌دلیل نزدیک‌بودن به حرم امام رضا (ع)، به شهر متصل شده است. بیشتر ساکنان این کوچه و محله با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و املاکشان از پدر‌ها و پدربزرگ‌هایشان به آن‌ها به ارث رسیده است.

یادگاری از بافت روستای گل‌ختمی

مسجد ابوالفضلی گل‌ختمی سال‌۱۳۳۰ بنا شد. این مسجد که هنوز حال و هوای قدیمی‌اش را دارد، بین اهالی بیشتر به مسجد گل‌ختمی شناخته می‌شود. این مکان در زمان دفاع مقدس فعالیت‌های پشتیبانی انجام می‌داده است.

یادگاری از بافت روستای گل‌ختمی

خانه‌های دهه‌۵۰ مشهد، در این معبر بسیار دیده می‌شود. هنوز ساخت‌وساز‌ها و آپارتمان‌سازی پایش به این کوچه نرسیده است و شما می‌توانید خانه‌های ویلایی بسیاری در این کوچه مشاهده کنید.

یادگاری از بافت روستای گل‌ختمی

درختان توت قدیمی که در این معبر قرار دارد، نشان‌دهنده هویت قدیمی کوچه است. البته برخی از این درختان با عقب‌نشینی منازل، وسط کوچه قرار گرفته‌اند و این موضوع برای عبور‌و‌مرور خودرو‌ها مشکل ایجاد کرده است.

یادگاری از بافت روستای گل‌ختمی

حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) که جوانان هیئت قمر بنی‌هاشم (ع) در آن برنامه علم‌کشی روز تاسوعا را اجرا می‌کنند در سال‌۱۳۷۷ ساخته شدو سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت.

ارسال نظر