کد خبر: ۴۹۷۹
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

کوچه پرمجتمع قاسم‌آباد در محله حجاب

کوچه حجاب ۹۲ معبری است در محله حجاب که یک شاخصه مهم دارد؛ در این کوچه، بیشترین تعداد مجتمع با بلوک‌های فراوان ساخته شده و جمعیتی بیش از ۹ هزار نفر را در خود جای داده است.

کوچه حجاب ۹۲ معبری است در محله حجاب که یک شاخصه مهم دارد؛ در این کوچه، بیشترین تعداد مجتمع با بلوک‌های فراوان ساخته شده و جمعیتی بیش از ۹ هزار نفر را در خود جای داده است. به گفته اهالی قدیمی، اواسط دهه ۶۰ بیشتر اراضی محدوده قاسم‌آباد در این قسمت، زیر کشت بوده و کاربری کشاورزی داشته است.

به‌مرور و برای گسترش شهر، این زمین‌ها با تغییر کاربری، به اراضی مسکونی و خدماتی تبدیل شد و حالا بزرگ‌ترین هسته جمعیتی قاسم‌آباد به شمار می‌آید؛ جمعیتی که از داشتن امکانات رفاهی کافی محروم هستند.

کوچه پرمجتمع در محله حجاب

مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) نیمه‌کاره، اما باصفاست؛ مسجدی که پیش‌تر انبار مصالح ساختمانی بوده و با همت اهالی از سال ۹۵ به مسجدی کوچک و محلی بدل شده است.

 

کوچه پرمجتمع در محله حجاب

عمر مجتمع‌های مسکونی در این معبر متفاوت است، برخی سی‌سال است ساخته شده‌اند و برخی دراصطلاح نوسازند و سال ساخت آن‌ها از پنج‌سال تجاوز نمی‌کند.

در این میان، مجتمع مسکونی پردیس جزو قدیمی‌هاست و اوایل سال ۷۰ بنا شده است.

 

کوچه پرمجتمع در محله حجاب

زهرا ریاضی از قدیمی‌های محله است، از آن آدم‌های خوب روزگار که هروقت صحبت کار خیر پیش می‌آید، خودش را می‌رساند.

او هر چهارشنبه در برنامه اطعام خانواده‌های بی‌بضاعت حضور دارد و در طبخ غذا به سایر بانوان کمک می‌کند.

 

کوچه پرمجتمع در محله حجاب

زمین ورزشی این کوچه تنها کاربری ورزشی برای جمعیت زیاد این معبر است. این زمین ورزشی را اهالی با چنگ و دندان نگاه داشته‌اند، وگرنه برخی از سازنده‌ها بدشان نمی‌آید این مکان را هم تبدیل به مجتمع مسکونی کنند.

ارسال نظر