کد خبر: ۱۰۸۱۰
۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

پادرمیانی، لازمه همسایه‌داری در مجتمع «پردیس»

ساکنان مجتمع مسکونی پردیس در محله ولی‌عصر(عج) همسایه‌هایی دارند که به محل سکونت و مشکلات آن بی‌تفاوت نیستند. بلوک‌۱۳ این مجتمع، همسایه‌ای دلسوز دارد.

ساکنان مجتمع مسکونی پردیس در محله ولی‌عصر(عج) همسایه‌هایی دارند که به محل سکونت و مشکلات آن بی‌تفاوت نیستند. بلوک‌۱۳ این مجتمع، همسایه‌ای دلسوز دارد که طرح‌ها و ایده‌هایش، الگویی برای سایر بلوک‌ها شده است.

مهدی حبیب‌پور با اینکه چهارسال بیشتر نیست در این محل ساکن شده، ارتباط خوبی با همسایه‌ها دارد و در این مدت، کار‌های زیادی برای بهبود وضعیت مجتمع انجام داده است. او یکی از همسایه‌های نمونه این مجتمع است.

 

پادرمیانی لازمه همسایه‌داری در مجتمع «پردیس»

 

دلسوزی‌های بدون چشمداشت

مهدی حبیب‌پور را خیلی وقت‌ها همسایه‌ها مشغول کار‌هایی مثل هرس درختان، آبیاری آنها، رسیدگی به سرویس پله و نظافت آن، رسیدگی به روشنایی راه‌پله و‌... دیده‌اند. پارکینگ‌های این مجتمع طوری است که وقتی چند‌ماشین در آن باشد، به‌راحتی امکان خروج نیست و راننده‌ها باید یکی‌یکی خودرو‌های خود را بردارند تا بعدی‌ها بتوانند خارج شوند.

اهالی برای کم‌کردن این مشکل، گاهی از مسیری در پارکینگ خارج می‌شوند که خروجی آن نیست و به‌این‌دلیل خودروهایشان در دست‌انداز قرار می‌گیرد. حبیب‌پور با دلسوزی‌های همیشگی‌اش، روی این مسیر پلی زده که خیلی برای ساکنان گره‌گشا شده است. دیگر بلوک‌ها هم از این ایده او الگو گرفته‌اند و خواستار انجامش هستند.

آقا‌مهدی، علیرضا لشگری را به‌عنوان یکی از همسایه‌های خوبشان معرفی می‌کند و می‌گوید: آقای لشگری در انجام کار‌های مجتمع پایه است. موزاییک‌کاری، آبیاری درختان، رسیدگی به سرویس پله را با کمک او انجام دادیم و وقتی صدایش می‌زنیم، سریع پای کار می‌آید و نه نمی‌آورد.

 

پادرمیانی لازمه همسایه‌داری در مجتمع «پردیس»

 

ریش‌سفید مجتمع

به گفته حبیب‌پور، وقتی همسایه‌ها برای کار‌هایی مانند ایزوگام همدل نمی‌شوند و سنگ‌اندازی می‌کنند، لشگری که سنش بیشتر است، پادرمیانی می‌کند تا به احترام ریش سفیدش مشکلات برطرف شود.

لشگری چهارده‌سال است در این محل سکونت دارد و به گفته خودش از ابتدا، پیگیر مشکلات ساختمان بوده است. او تعریف می‌کند: اول که ما به اینجا آمدیم بعضی سیم‌های برق، آویزان و لامپ‌ها سوخته بود. هیچ‌کس کار‌های تعویض آنها را انجام نمی‌داد. خودم انجام دادم و چراغ‌ها را هم چشمی کردیم تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود. 

ساختن پل‌های کنار جداول، گرفتن رضایت اهالی برای نقاشی راه‌پله و ایزوگام سقف ازجمله کار‌های اخیر لشگری است که انجام داده است.

او همسایه خوب را همسایه‌ای می‌داند که به محل سکونتش بی‌تفاوت نباشد و برای رفع مشکلات آن همکاری کند. هادی ذاکری را نمونه همین همسایه خوب می‌داند و می‌گوید: وقتی اختلافی هست، آقای ذاکری بی‌تفاوت نیست. مداخله می‌کند تا آن مشکل را حل کند.

پادرمیانی لازمه همسایه‌داری در مجتمع «پردیس»

 

شب خاطره‌انگیز همسایه‌ها

به گفته لشگری، وقتی اهالی برای خرابی‌های ساختمان یا به‌عنوان مثال نقاشی داخلی و‌... دنبال نقاش و تعمیرکار هستند، هادی‌آقای ذاکری به این و آن زنگ می‌زند تا آشنا یا فرد معتمدی را معرفی کند.

ذاکری که پنج‌سال است اینجا سکونت دارد، می‌گوید: سکونت در مجتمع‌های مسکونی به خاطر تعدد تعداد ساکنان و بلوک‌ها مشکلات خاص خودش را دارد و اگر کسی نباشد که در اختلاف نظر‌ها و مشکلات پادرمیانی کند، هیچ وقت مشکلات حل نمی‌شود.

او از زمانی یاد می‌کند که مشکل روشنایی بلوکشان را با کمک همسایه‌ها حل کردند؛ «آن شب و آن همکاری آن‌قدر لذت‌بخش بود که با هم یک عکس یادگاری گرفتیم.»
به نظر او همسایه خوب باید گره‌گشا باشد؛ آزارش به کسی نرسد و همسایه‌ها امید خیر به او داشته باشند، نه اینکه نگران سنگ‌اندازی‌هایش باشند.


* این گزارش چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۹۶ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44