کد خبر: ۱۰۵۷۷
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

چراغچی ۳۸ شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

زمین‌های خیابان لعل یا همان چراغچی ۳۸ در محله هدایت، در گذشته بخشی از ملک فتح‌آباد بود و توسط کشاورزان موردکشت‌و‌زرع قرار می‌گرفت.

زمین‌های خیابان لعل یا همان چراغچی ۳۸ در محله هدایت، در گذشته بخشی از ملک فتح‌آباد بود و توسط کشاورزان موردکشت‌و‌زرع قرار می‌گرفت. این وضعیت تا سال ۱۳۶۲ ادامه داشت تا اینکه شرکت سپاد خراسان، بخشی از این زمین‌ها را خریداری کرد و در آنها دست به ساخت‌وساز زد. نخستین ساکنان این خیابان ۲۵ سال قبل در آنجا ساکن شدند. این معبر از یک سو به بزرگراه شهید چراغچی و از سمت دیگر به میدان پردیس می‌رسد.

شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

در انتهای خیابان لعل، پارک خطی «زمرد» قرار دارد. در این پارک، وسایل ورزشی و بازی بچه‌ها تعبیه شده است و اهالی ورزش‌دوست از آنها استفاده می‌کنند.

شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

مسجد و مجتمع فرهنگی الغدیر که زمین آن توسط کشاورزان وقف شده است، در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد. هزینه ساخت آن توسط مردم و بخشی نیز ازسوی شهرداری تأمین شد. در این مجتمع، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌شود.

شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

نبش خیابان لعل ۵ درکنار مسجد، زمین رهاشده بزرگی وجود دارد که سبب تجمع معتادان و ناامنی در محله شده است.

شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

در این کتیبه کاشی‌کاری‌شده، اسامی دوازده‌مالک که زمین هفتصدمتری مسجد را وقف کرده‌اند، دیده می‌شود.

شریانی برای اتصال محله هدایت به بزرگراه

حسین حمیدی، متولد سال ۱۳۲۹ قدیمی‌ترین ساکن خیابان لعل است. او می‌گوید: ده‌ساله که بودم در زمین‌های این محدوده گوسفندچرانی و بازی می‌کردم.


* این گزارش شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۶ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44