کد خبر: ۱۰۲۸۱
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

ترسیم مسیر موفقیت ابوالفضل کهنسال با ورزش

این نوجوان ورزشکار درباره انتخاب رشته ورزشی‌اش می‌گوید: مدل مبارزه‌های کشتی را دوست دارم؛ همچنین دوست‌شدن‌های بعد از مبارزه را، مرام و جوانمردی‌اش را و‌.... حتی باختش هم شیرین است.

عشق به کشتی، آن‌قدر در ذهن نوجوان محله بهمن ریشه دوانده بود که مخالفت اولیه پدر و انتخاب ناگزیر رشته جودو هم نتوانست از علاقه‌اش به کشتی‌گیرشدن کم کند. ابوالفضل کهنسال متولد ۱۳۸۷ است و خود را برای تحصیل در پایه نهم دبیرستان شرافت آماده می‌کند. او از افتخارات ورزشی‌اش در یک سال فعالیت در رشته کشتی می‌گوید؛ همچنین از هدف‌های بلندی که برای آینده‌اش دارد.

- ورزش را با جودو شروع کردی و به کشتی رسیدی. این انتخاب‌ها چطور اتفاق افتاد؟
از همان اول کشتی را دوست داشتم. پدرم دید مثبتی به این رشته نداشت و اجازه نمی‌داد آن را دنبال کنم. ناچار جودو را انتخاب کردم و تا کمربند سبز هم پیش رفتم، اما پیشرفتم کم بود، چون دلم چیز دیگری می‌خواست. مهر پارسال که رضایت پدرم را گرفتم، به‌دنبال رشته مورد‌علاقه‌ام رفتم.

- در ورزش کردن دنبال چه هستی؟
بازیگوش بودم و باید انرژی‌ام به‌شکل درستی تخلیه می‌شد. علاوه‌بر‌این دوست داشتم برای خودم کسی باشم. چه راهی بهتر از ورزش که سخت، پرچالش و شیرین است.

- کشتی چه ویژگی‌ای دارد که تو را جذب کرده است؟
مدل مبارزه‌هایش را دوست دارم؛ همچنین دوست‌شدن‌های بعد از مبارزه را، مرام و جوانمردی‌اش را و‌.... حتی باختش هم شیرین است وقتی نهایت تلاشت را کرده‌ای برای بردن.

- چند روز در هفته و کجا تمرین می‌کنی؟
هر روز عصر در مجموعه ورزشی آستان قدس تمرین می‌کنم؛ روزانه بین ۹۰ تا ۱۵۰‌دقیقه.

- طی‌کردن این مسیر طولانی، آن هم هر روز و تمرین‌های فشرده برایت سخت نیست؟
سخت است ولی تمرین در‌کنار استادم آقای مجید ابتدایی، ارزشش را دارد.

- اهل فضای مجازی هستی؟
بله. یکی از تفریحاتم این است که هر روز کلیپی از رقابت‌های کشتی را از اینترنت بگیرم و تماشا کنم. این گشت‌و‌گذار در فضای مجازی بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

- در ایام مدرسه هم همین‌طور است؟
نه، آن موقع فرصتی برای این حرف‌ها ندارم.

- وضعیت درسی‌ات چطور است؟
قابل قبول است و نمراتم بین ۱۶ تا ۱۸.

- چه افتخارات ورزشی‌ای کسب کرده‌ای؟
در مسابقات مدارس مشهد، مدال طلا گرفتم. در مسابقات استانی سوم شدم. در مسابقات بین‌باشگاهی مشهد هم یک بار طلا و یک بار نقره گرفتم.

- بین درس و ورزش چطور تعادل برقرار می‌کنی؟
سخت است به‌هر‌حال. باید درس را سر کلاس یاد بگیرم تا نیاز به مطالعه کمتری داشته باشم. به قول مربی کشتی‌ام باید با کمترین زمان مطالعه، بهترین نتیجه را بگیرم.

- درس و ورزش را تا کجا ادامه می‌دهی؟
دوست دارم هر دو را با هم پیش ببرم. به برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی علاقه دارم. در ورزش هم می‌خواهم بعد از اینکه افتخاراتی کسب کردم، مربی شوم.

- الگویت در کشتی چه کسی است؟
شیفته پشتکار و مرام حسن یزدانی هستم. با دیدن او بود که مطمئن شدم می‌خواهم کشتی‌گیر شوم؛ و مشوق اصلی‌ات؟ پدرم که هزینه‌های ورزشم را تأمین می‌کند و می‌گوید «تا جایی‌که بتوانم حمایتت می‌کنم تا به جایی برسی.»

* این گزارش یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۴ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44