کد خبر: ۱۰۰۵۸
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

آرزوی امیرطا‌ها توحیدی مداحی در حرم امام‌رضاست

امیرطا‌ها توحیدی توانسته مقام اول مسابقات مداحی آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد را در سال ۱۴۰۱ کسب کند. می‌گوید: دلم می‌خواهد بتوانم در حرم امام‌رضا(ع) و امام‌حسین(ع) مداحی کنم.

هنوز دست راست و چپش را نمی‌شناخت که همراه پدر و پدربزگش به روضه امام‌حسین (ع) می‌رفت. دیدن پدربزرگ که میکروفونی را به دست می‌گرفت و روضه حضرت اباعبدالله(ع) را برای حضار می‌خواند، برایش جالب بود، طوری‌که گاهی با دستان کوچکش میکروفون را برمی‌داشت و تلاش می‌کرد همانند او مداحی کند.

امیرطا‌ها توحیدی همان بچه کوچک محله امام‌رضا (ع) حالا نوجوانی دوازده‌ساله است که توانسته مقام اول مسابقات مداحی آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد را در سال ۱۴۰۱ کسب کند.

 



- از چه سنی و چطور مداحی را شروع کردی؟
پدربزرگم مداح اهل‌بیت (ع) است و از بچگی او را در همین حال دیده بودم به همین خاطر از پنج‌سالگی این کار را شروع کردم.

- چقدر زمان برد تا مداحی را یاد بگیری؟
اول صداسازی را پیش پدربزرگم یاد گرفتم و، چون به این کار علاقه زیادی داشتم، هرروز چندساعت تمرین می‌کردم. بعد از آن، اشعار نوحه‌هایی را که بیشتر دوست داشتم، حفظ کردم و اولین‌بار در پنج‌سالگی با پدربزرگم در هیئت اجرا کردم.

- چه شد که تصمیم گرفتی این کار را ادامه بدهی؟
تشویق خانواده و اطرافیان خیلی برایم لذت‌بخش بود و به من انگیزه می‌داد. پدربزرگ، پدر و مادرم اشعار مذهبی را برایم می‌خواندند تا آن را حفظ کنم. آن حس و حال خوبی که بعد‌از مداحی از اطرافیانم می‌گرفتم مطمئنم می‌کرد که در مسیر درستی قرار دارم.

- برای کدام هیئت‌ها مداحی می‌کنی؟
هیئت عزاداران حضرت‌رقیه (س) و مسجد هنرمند، پایگاه اصلی من و پدربزرگم در محله است، اما به محافل مختلفی برای مداحی می‌رویم. مساجد، هیئات مذهبی، روضه‌های خانگی از ما برای مداحی دعوت می‌کنند.

- بعد از هفت‌سال کار در این زمینه، امیرطا‌ها چه تغییری کرده است؟
به مداحی مسلط شده‌ام و می‌توانم تنهایی نوحه‌خوانی یک محفل را انجام دهم. سعی می‌کنم ویژگی‌ها و توصیه‌هایی را که درباره ائمه اطهار یاد گرفته‌ام، سرلوحه زندگی‌ام قرار دهم.

- کدام مداحان را بیشتر دنبال می‌کنی؟
مداحی‌های حسین طاهری را دوست دارم و گوش می‌کنم. از او یاد می‌گیرم و مداحی‌هایش را در محافل روضه اجرا می‌کنم.

- اشعار و نوحه‌هایت را چطور انتخاب می‌کنی؟
کتابی خریده‌ام که اشعار دل‌نشین و خوش‌آوایی دارد و از آن استفاده می‌کنم.

- از علاقه‌مندی‌هایت دیگرت هم بگو.
تمام ایام محرم و صفر، شب‌ها به هیئت می‌روم. روزهایم با دوچرخه‌سواری با دوستانم، خواندن کتاب و تمرین مداحی می‌گذرد.

- آینده برای تو چه شکلی است؟
از بچگی جا‌های مختلفی مداحی کرده‌ام. دلم می‌خواهد بتوانم در حرم امام‌رضا (ع) و امام‌حسین (ع) هم مداحی کنم و در‌کنار درس، مداحی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهم.

* این گزارش سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۸ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44