کد خبر: ۹۳۴۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

کوچه تربت جامی‌های مشهد

کوچه رسالت‌۳۹ در گذشته جزو قلعه صحرایی بوده و اکنون به نام شهید‌جواد ابراهیمی مزین شده است. یکی از ویژگی‌های این کوچه، همدلی و رابطه قوم و خویشاوندی اهالی آن است.

جواد بابایی| کوچه رسالت‌۳۹ در گذشته جزو قلعه صحرایی بوده است. این کوچه اکنون به نام شهید‌جواد ابراهیمی مزین شده است و ابتدای کوچه، تعمیرگاه خودرو‌های سبک و سنگین به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های این کوچه، همدلی و رابطه قوم و خویشاوندی اهالی آن است که اغلب زاده تربت جام و تایباد هستند.

در مراسم عزا و شادی هم شرکت می‌کنند و از رنگ لباس اهالی به‌راحتی می‌توان فهمید که اهالی جشن دارند یا در سوگ یکی از بستگانشان نشسته‌اند.

 

کوچه قوم و خویش‌ها

هیئت عزاداران امام‌حسین (ع) صحرایی سال‌۱۳۴۹ درست زمانی که این محدوده هنوز روستای صحرایی نام داشت، راه‌اندازی شد و بعد از گذشت پنج‌دهه، شب‌های چهارشنبه هر هفته میزبان محبان اهل بیت (ع) است.

کوچه قوم و خویش‌ها

بنای حسینیه امام‌حسین (ع) سال‌۱۳۹۵ با همت و کمک خیران بازسازی شد و پاتوقی برای برنامه‌های مذهبی اهالی است.


کوچه قوم و خویش‌ها

علی احمدی پنجاه‌سال است که آهنگری را انتخاب کرده و از این شغل سخت، روزی حلال سر سفره می‌برد. وقتی بین مردم مشکلی پیش می‌آید، او واسطه می‌شود و صلح و صفا بینشان برقرار می‌کند.


کوچه تربت جامی‌های مشهد

ذوالفقارحداد در مشهد ریزه تایباد به دنیا آمده است. او از ۵۳‌سال قبل ساکن این محله شده و اکنون خادم حسینیه امام‌حسین (ع) است. حداد روز‌هایی را به یاد می‌آورد که اهالی در محله‌های فاطمیه و خیرآباد و گاز کشاورزی می‌کردند.  

 

کوچه قوم و خویش‌ها

علی حداد‌راشدی کاسب قدیمی این کوچه است. او چهار دهه است در همین کوچه آهنگری می‌کند و قیچی و چاقو و... می‌سازد.

* این گزارش یکشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۰ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44