کد خبر: ۸۹۲۷
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

دغدغه‌های پزشکی آیلین

ورزشکار نوجوان می‌گوید: تنها باشگاه کیک‌بوکسینگ ویژه زنان در محله کوی امیرالمومنین باشگاه «تلاش» است. با‌توجه‌به جمعیت زنان و دختران مشتاق به این ورزش این باشگاه به‌تنهایی جواب‌گو نیست.

آیلین احسانی متولد سال‌۱۳۹۰ ساکن محله کوی امیرالمؤمنین (ع) است. ورزش کیک‌بوکسینگ را از چهارسال پیش به‌صورت حرفه‌ای در باشگاه نزد استاد صفریان شروع کرد. او علاوه‌بر‌این، کاراته را هم به‌صورت حرفه‌ای دنبال و در اوقات فراغت والیبال بازی می‌کند. درکنار موفقیت‌های ورزشی در یادگیری زبان انگلیسی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است.

- چطور شد که ورزش کیک‌بوکسینگ را انتخاب کردی؟
از کودکی به ورزش‌های رزمی علاقه داشتم. وقتی در تلویزیون، حرکات سریع، نرم و هنرمندانه ورزشکاران رزمی‌کار را دیدم، شیفته این حرکات شدم. به‌دنبال همین علاقه در باشگاه رزمی ثبت نام کردم.

- در این مدت موفقیت‌های ورزشی هم کسب کرده‌ای؟
بله، سال اولی که به باشگاه می‌رفتم، در مسابقات باشگاهی مشهد شرکت کردم و اول شدم. بعد از آن و در دوسال گذشته نیز در سه دوره مسابقات کشوری کیک‌بوکسینگ که در تهران، کرمان و سبزوار برگزار شد، حاضر شدم و در همه آنها مقام نخست کشور را به دست آوردم.

- غیر از کاراته به ورزش دیگری هم علاقه داری؟
همان‌طور‌که گفتم، از اول عاشق ورزش‌های رزمی بودم و درکنار ورزش کیک‌بوکسینگ، کاراته را نیز به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهم. تاکنون سه مقام استانی و شهری نیز کسب کرده‌ام. والیبال هم بازی می‌کنم، اما نه به‌صورت حرفه‌ای.

- اوقات فراغتت را چگونه می‌گذرانی؟
‌کتاب‌خواندن را خیلی دوست دارم و در هر فرصتی که پیش بیاید، به کتابخانه می‌روم و کتاب‌های تاریخی و داستانی مورد‌علاقه‌ام را می‌خوانم.

- چه هدفی از ورزش داری؟
به نظرم سلامتی بهترین دستاورد ورزش است. البته اگر بتوانم مدرک مربیگری‌ام را بگیرم، می‌خواهم یک باشگاه ورزشی برای دختران محله راه‌اندازی کنم و به‌رایگان آ‌ن‌ها را آموزش بدهم.

- به نظرت امکانات ورزشی ویژه خانم‌ها در محله شما فراهم است؟
نه، ما حداقل امکانات ورزشی و باشگاهی برای دختر‌ها و خانم‌ها را در این محله داریم. تنها باشگاه ویژه زنان همین باشگاه «تلاش» استاد صفریان است. با‌توجه‌به جمعیت زنان و دختران مشتاق به ورزش در این محله، این باشگاه به‌تن‌هایی جواب‌گوی دوستداران ورزش نیست.

- دوست داری در آینده چه کاره بشوی؟
دوست دارم جراح قلب شوم و با دکتر‌شدن به افراد نیازمند کمک کنم. این روز‌ها بیماران زیادی هستند که نیاز به جراحی دارند، اما پول ندارند که تحت مداوا قرار بگیرند.

* این گزارش شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۳ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر