کد خبر: ۷۳۳۴
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

علویه؛ معبر رو به پیشرفت امیریه

خیابان طویل علویه اولین خیابان منطقه ۱۲ از سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. بیشتر زمین‌های این معبر متعلق به نیروی انتظامی بوده که به شهرداری واگذار شده است.

خیابان طویل علویه اولین خیابان منطقه ۱۲ از سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. ورودی این خیابان از سمت بزرگراه بن‌بست است و از سمت دیگر به بولوار سجادیه می‌رسد. بیشتر زمین‌های این معبر متعلق به نیروی انتظامی بوده که به شهرداری واگذار شده است.

این خیابان به رغم طولانی بودن، اکنون مدرسه و مرکز درمانی ندارد و ساخت‌وساز‌ها از حدود ۱۰ سال پیش اینجا آغاز شده است و در دو سال گذشته شرکت‌های خصوصی، آپارتمان‌سازی در این خیابان را شروع کرده‌اند.

معبر رو به پیشرفت امیریه

مسجد حضرت‌زهرا (س) نبش علویه ۲۱ قرار دارد و سال ۱۳۸۰ ساخته شده است.
هیئت‌امنای اولیه مسجد بعد از ۱۰ سال دیوارکشی و پی‌ریزی آن را انجام داده‌اند و هیئت‌امنای بعدی توانسته‌اند طبقه اول و شبستان مسجد را با کمک خیران بنا کنند.

معبر رو به پیشرفت امیریه

مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر در خیابان علویه قرار دارد. این مرکز آموزشی از سال ۱۳۸۲ زیر نظر دانشگاه علمی‌کاربردی، دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های فنی را جذب می‌کند.

معبر رو به پیشرفت امیریه

غلامرضا عنایتی هفتادساله است. این بازنشسته روزنامه خراسان، هفت‌سالی می‌شود که در این خیابان ساکن شده است. او عضو شورای اجتماعی محله و از اعضای هیئت‌امنای مسجد حضرت‌زهرا (س) است.

معبر رو به پیشرفت امیریه

بوستان نیروی انتظامی تنها بوستان این خیابان، دو هکتار مساحت دارد. امسال در قالب طرح «محله ما» حاشیه دو سمت این بوستان در خیابان‌های علویه و حقیقت پیاده‌روسازی شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44