کد خبر: ۵۷۷۵
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

کوچه کارخانه قند

قدمت خیابان کارگر به تاریخچه کارخانه قند آبکوه که در سال ۱۳۱۵ فعالیتش شروع شد، گره خورده است. با افتتاح کارخانه، آب و برق و آسفالت به این خیابان آمد.

قدمت خیابان کارگر به تاریخچه کارخانه قند آبکوه که در سال ۱۳۱۵ فعالیتش شروع شد، گره خورده است. با افتتاح کارخانه، آب و برق و آسفالت به این خیابان آمد. با گسترش شهر و به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی، کارخانه سال ۱۳۸۹ تعطیل و شهرک این بولوار هم خالی از سکنه شد؛ شهرکی که زمانی محل زندگی کارگران کارخانه قند بود.

این معبر به خیابان تلاش و بولوار توس راه دارد و به خاطر سکونت کارگران این کارخانه از ۲۵ سال پیش «کارگر» نام گرفته است. این معبر به‌خاطر داشتن درختان کهنسالش جزو زیباترین خیابان‌های مشهد است.

کوچه کارخانه قند

سال‌۹۵ دستگاه‌های کارخانه قند جمع‌آوری و به شهر دیگری ارسال شد. از سه سال پیش هم شرکت صنایع پیشرفته رضوی در این مکان به تولید محصولات دانش‌بنیان می‌پردازد.

کوچه کارخانه قند

شهرک اسکان کارگران کارخانه قند روزگاری جزو شهرک‌های مدرن و صنعتی کشور بود. حالا، اما پر از خار و خاشاک است و بدون سکونت.

کوچه کارخانه قند

بوستان کارگر پارک خطی حاشیه این معبر است که به آلاچیق و لوازم ورزشی و بازی مجهز است. برخی از کارگران بازنشسته کارخانه را عصر‌ها می‌توان در این بوستان پیدا کرد.

کوچه کارخانه قند

مرکز تعویض پلاک خیابان کارگر در ساعات اداری، صفی طولانی در این معبر ایجاد می‌کند که گاه تا حاشیه بولوار توس کشیده می‌شود.

کلمات کلیدی
ارسال نظر