کد خبر: ۵۵۷
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

حنانه، نوجوان محله امام خمینی در 10سالگی دو جزء قرآن را حفظ کرده است

«حنانه قاسمی» دختر 10ساله محله امام خمینی دو جزء قرآن را ظرف دو سال حفظ کرده است. پدر و مادر حنانه هر دو مربی قرآن هستند و این امر در تربیت و حفظ قرآنی دخترانشان نقش بسزایی داشته است. الگوی او در قرائت «حنانه خلفی» است، دختری که هم‌نامش و حافظ کل قرآن کریم است و دوست دارد روزی مانند او قرائتی زیبا داشته باشد. 

«حنانه قاسمی» دختر 10ساله محله امام خمینی دو جزء قرآن را ظرف دو سال حفظ کرده است. پدر و مادر حنانه هر دو مربی قرآن هستند و این امر در تربیت و حفظ قرآنی دخترانشان نقش بسزایی داشته است. با حنانه کوچک هم‌صحبت شدیم تا بدانیم راه حفظ را چگونه سپری کرده است.

 

قرآن می‌خوانم و به آن عمل می‌کنم

حنانه با همان لحن کودکانه‌اش از شروع به حفظ قرآنش برایمان می‌گوید: «اولین سوره‌هایی که حفظ کردم، سوره‌های کوچک بود که در مهدقرآن از من می‌خواستند. در آن زمان 12تا سوره از جزء30قرآن را حفظ کردم. از سال دوم دبستان به طور جدی حفظ قرآن را شروع کردم. هنگامی که مادرم علاقه‌ام را دید، وقت بیشتری برایم گذاشت. شانس بزرگ زندگی‌ام این است که پدرومادرم هر دو مربی قرآن هستند و این امر برای یادگیری‌ام تأثیر بسیار خوبیدارد.»

بدین شکل او ظرف مدت دو سال جزء یک و 30قرآن را حفظ کرده است. پدر حنانه ارتشی و مربی قرآن در ارتش است. به همین دلیل حنانه در مسابقه‌های حفظ قرآن یک جزء مرحله یگان ارتش شرکت کرده و مقام اول را به دست آورده است.

در مرحله منطقه‌ای این مسابقه‌ها هم که در بین استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، سمنان و شاهرود است در سال گذشته توانسته مقام دوم را به دست بیاورد.

این حافظ دو جزء قرآن می‌گوید: «حفظ کردن قرآن کار ساده‌ای است. تنها نیاز به علاقه و پشتکار دارد. ابتدا باید از سوره‌های کوچک شروع کرد و به طور مدام آن‌ها را تکرار کرد تا ملکه ذهن‌ شوند. به مرور سوره‌های بزرگ‌تر را برای حفظ می‌توان انتخاب کرد.» این دختر قرآنی می‌گوید: «من تنها نیم تا یک ساعت برای حفظ وقت می‌گذارم. به طور قطع اگر زمان بیشتری بگذارم سوره‌های بیشتری می‌توانم حفظ کنم.» 
او تأکید می‌کند که حفظ قرآن در یادگیری درس‌هایش هم تأثیر خوبی گذاشته است. حنانه توضیح می‌دهد: «مدرسه امام حسن مجتبی(ع) به طور تخصصی در زمینه حفظ، قرائت و احکام دانش‌آموزان فعالیت دارد و این کار سبب شده تا بهتر بتوانم قرآن را حفظ کنم.»
الگوی او در قرائت «حنانه خلفی» است، دختری که هم‌نامش و حافظ کل قرآن کریم است و دوست دارد روزی مانند او قرائتی زیبا داشته باشد. 
او ادامه می‌دهد: «می‌خواهم روزی قاری و حافظ کل قرآن باشم. می‌دانم که این آرزویم دست‌یافتنی است و باید برای آن تلاشم را چند برابر کنم.» 
این دختر قرآنی توصیه‌ای هم دارد و آن اینکه: «قرآن را سرلوح عمل به کارهایم قرار داده‌ام. تنها قرآن خواندن و حفظ کردن کافی نیست باید در تمام کارهای زندگی‌مان قرآن را الگوی‌مان قرار بدهیم و از آن برای رفع مشکلاتمان کمک بگیریم.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر