کد خبر: ۱۰۴۵۹
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

والدین زمین چمن دبستان اختراعی صناعی را سبز کردند

حمیدرضا داوودی‌نژاد می‌گوید: پویش واقفین سبزاندیش طرحی است که در آن اولیا همراه مدرسه شدند و با خرید یک یا چند متر از چمن مصنوعی، در بازسازی حیاط به مدرسه کمک کردند.

با شور و هیجان به سمت توپ‌های کنار زمین می‌روند و فریاد شادی‌شان در فضا می‌پیچد. کلاس ورزش تازه شروع شده است و مربی از آنها می‌خواهد دایره ببندند و سه قدم به عقب بروند، تا قبل از پا‌به‌توپ‌شدن خودشان را گرم کنند.

اینجا زمین چمن مصنوعی شهدای خدمت دبستان اختراعی صناعی، در محله شفا‌ست که امسال به همت والدین و مسئولان مدرسه نونوار شده است. در حقیقت والدین با تقبل هزینه خرید یک یا چند متر چمن مصنوعی در شکل‌گیری‌اش مشارکت داشته‌اند. حالا زمین سبز زیر پای بچه‌ها، جان تازه‌ای به تمرینشان داده است.

آماده‌سازی زمین چمن دبستان اختراعی صناعی با همراهی والدین

 

مدرسه خیّرساز و اولیای خیّر

دبستان پسرانه اختراعی‌صناعی در محله شفا و ناحیه‌۴ آموزش‌و‌پرورش با حدود هزار دانش‌آموز در دو شیفت فعال است. سید‌مجید طالبی با ۳۴‌سال سابقه خدمت ۱۰‌سالی می‌شود که مدیریت مدرسه را به عهده دارد و می‌گوید: زنده‌یاد محمد اختراعی‌صناعی سال‌۱۳۴۶ مدرسه را ساخت و فرزند مرحومش مهندس علی اختراعی‌صناعی سال‌۱۳۷۳ آن را بازسازی کرد. فرزندان آن مرحوم همچنان در تأمین نیاز‌های مدرسه با مدیریت همکاری می‌کنند.

در‌کنار خیران، اولیای دانش‌آموزان هم در فعالیت‌های مختلف مدرسه با مدیریت و کادر آموزشی همکاری خوبی دارند. هر‌سال با کمک انجمن اولیا و مربیان برای بهبود فضای آموزشی برنامه‌ای درنظر می‌گیریم.

به گفته او تعویض میز و نیمکت‌ها، نصب کولر و دوربین مداربسته در سال‌های گذشته انجام شد و امسال هم به فکر بازسازی زمین چمن مدرسه افتادند.

 

حضور والدین در طرح‌های وقفی مدرسه

بنر طرح «واقفین سبزاندیش» را نزدیک دفتر مدیریت و روی دیوار نصب کرده‌اند تا والدین با مشارکت در خرید چمن مصنوعی در این کار خیر شریک شوند.

طالبی درباره طرح‌های وقفی مدرسه می‌گوید: از افتخارات مدرسه، همکاری بسیار خوب والدین با کادر آموزشی است. این طرح به‌علاوه تعویض میز و نیمکت‌ها و تهیه لوازم هیئت بنی‌فاطمه (س) مدرسه، جزو طرح‌های وقفی بوده است که والدین در آن مشارکت داشته‌اند.

این هیئت سه سال پیش با همت والدین و بچه‌ها شکل گرفته و در مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه دارد. مدیر این مدرسه توضیح می‌دهد: برنامه‌های هیئت با کمک دانش‌آموزان و اولیا در حیاط مدرسه اجرا می‌شود. توجه به کشف استعداد‌های دانش‌آموزان اهمیت زیادی برای کادر آموزشی دارد. به‌همین‌دلیل زمین چمن مصنوعی امسال اجرا شد و به نیت قدردانی از شهدای خدمت، این نام را برای زمین انتخاب کردیم.

 

آماده‌سازی زمین چمن دبستان اختراعی صناعی با همراهی والدین

 

کشف استعداد‌ها با زمین مناسب

مدرسه دو حیاط دارد و ۲۵‌کلاس دور‌تا‌دور حیاط بزرگ‌تر قرار گرفته‌اند. زمین چمن ورزشی در حیاط دوم مدرسه، تنها برای فوتبال درنظر گرفته شده است. مساحت زمین ۳۲۵‌متر است و ۲۸۵‌خانواده در خرید چمن آن مشارکت داشته‌اند.

حمیدرضا داوودی‌نژاد معاون آموزشی و مربی کلاس‌های اوقات فراغت است. بچه‌ها را به پنج‌گروه پنج‌نفره تقسیم کرده است تا با هم رقابت کنند. شادی و هیجان بین بچه‌ها موج می‌زند و تیم‌های دیگر دوستانشان را تشویق می‌کنند.

داوودی‌نژاد می‌گوید: پویش واقفین سبزاندیش طرحی است که در آن اولیا همراه مدرسه شدند و با خرید یک یا چند متر از چمن مصنوعی، در بازسازی حیاط به مدرسه کمک کردند. دانش‌آموزان اینجا استعداد‌های خوبی در حوزه ورزش دارند. با کمک والدین در سه مرحله هزینه ساخت زمین پرداخت شد و قبل از شروع مهرماه دانش‌آموزان توانستند در کلاس‌های اوقات فراغت با هزینه‌ای کمتر از کلاس‌های خصوصی ثبت نام کرده و از زمین مناسب آن استفاده کنند.


* این گزارش شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۴ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44