کد خبر: ۱۰۳۹۶
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

مهدی ناصری شهریور ۱۴۰۳ نفر سوم مسابقات بین‌المللی شد

مهدی ناصری می‌گوید: به نظر من، در ورزش‌های رزمی با‌اخلاق‌بودن حرف اول را می‌زند و بعد تکنیک و چیز‌های دیگر مهم است. اگر کسی اهل اخلاق و رعایت آن نباشد، نمی‌تواند در ورزش رزمی موفق باشد.

مهدی ناصری، امید محله رده، یک نوجوان دهه‌نودی و از بچه‌های پای کار مسجد جوادالائمه (ع) است. او اکنون در کلاس هفتم درس می‌خواند و بیش از دو سال هم سابقه فعالیت در رشته کاراته را دارد. بعد‌از اینکه عکسش روی بنری در محل سکونتش نصب شد که خبر از قهرمانی‌اش در مسابقات بین‌المللی می‌داد، با او آشنا شدیم.

- چه شد که بین این همه رشته ورزشی، کاراته را انتخاب کردی؟
حدود دو سال پیش، نزدیک خانه‌مان، در زیرزمین مسجد جوادالائمه (ع) داشتند سالن ورزشی می‌ساختند. وقتی ساخت آن تمام شد، برای تماشا رفتم ببینم چه خبر است. وقتی پله‌ها را پایین رفتم، متوجه شدم بچه‌ها با هر حرکتی که می‌زنند، همه با هم کلمه‌ای را تکرار می‌کنند. ساعتی همان‌جا ایستادم و تمرین و حرکات بچه‌ها را زیر نظر گرفتم. راستش را بخواهید همان‌جا از این رشته ورزشی خوشم آمد و خیلی زود ثبت نام کردم.

- اینکه دوسال این رشته ورزشی را ادامه دادی، به خاطر همان علاقه بوده است؟
علاقه هم بوده ولی من بیشتر از تمرین‌های سخت و سنگینی که مربی‌مان برایم در‌نظر می‌گیرد، خوشم می‌آید؛ چون به من حس قدرت می‌دهد. دارم تلاش می‌کنم در مسابقات آسیایی و جهانی برای محله و خانواده‌ام افتخار‌آفرینی کنم.

- بنری که جلو منزل شما نصب است، مربوط‌به چه مسابقاتی است و چه مقامی به دست آوردی؟ 
مربوط به مسابقات بین‌المللی کاراته جام هشتمین خورشید که ۲۲‌شهریور به میزبانی مشهد در سالن شهید‌بهشتی برگزار شد. من در این مسابقات توانستم مقام سوم را به دست بیاورم.

- برنامه‌ات برای آینده چیست؟
تلاش می‌کنم خودم را آماده کنم تا با کمک خانواده و مربی‌ام در مسابقات جهانی شرکت کنم و قهرمان جهان شوم.

- اگر قهرمان شدی، برای محله‌ات چه کاری انجام می‌دهی؟
اولین برنامه‌ام این است که خودم آموزش را شروع کنم و از‌طرفی بچه‌های کودک و نوجوان محله را به ورزش ترغیب کنم.

- بعضی‌ها می‌گویند هر ورزشکاری که به‌سراغ رشته‌های رزمی می‌رود، روحیه خشنی دارد. به نظرت درست است؟
اگر نظر من را بخواهید، در ورزش‌های رزمی با‌اخلاق‌بودن حرف اول را می‌زند و بعد تکنیک و چیز‌های دیگر مهم است. من فکر می‌کنم اگر کسی اهل اخلاق و رعایت آن نباشد، نمی‌تواند در ورزش رزمی موفق باشد.

- تا حالا شده از تکنیک‌هایی که تا الان یاد گرفته‌ای غیر از ورزش، در فضای دیگری استفاده کنی؟
(با خنده می‌گوید) نه اصلا. با اینکه زور خیلی‌ها را دارم، اما اگر درگیری بین من و دوستانم پیش بیاید، من کوتاه می‌آیم. مربی‌مان همیشه توصیه می‌کند این آموزش‌هایی که می‌بینیم برای درگیری در کوچه و خیابان نیست؛ زیرا بعضی از حرکات ممکن است کار دستمان بدهد و درد‌سر شود.

- برای هم‌سن‌و‌سال‌هایت چه پیشنهادی داری؟
من به همه نوجوان‌های هم‌سن‌و‌سالم توصیه می‌کنم که از وقتشان در راه‌های درست استفاده کنند. با حضور در ورزش و باشگاه علاوه‌بر اینکه دوستان زیادی پیدا می‌کنی، مهارتی هم یاد می‌گیری؛ حالا مهم نیست که مقام بیاوری یا نه.


* این گزارش یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۶ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44