کد خبر: ۱۰۲۶۶
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

افتخار خادمی امیرمحمد به برکت قرآن

امیرمحمد قاسمی توانسته است در بیست‌ونهمین دوره کنگره سراسری قرآن‌کریم (سمپاد) مقام دوم کشوری را به‌دست بیاورد. او سال گذشته نیز در مسابقات مرحله استانی مقام اول را به‌دست آورد.

اولین چیزی که در اتاقش به چشم می‌آید، رحل قرآن مجید است که رو به قبله قرار دارد. امیرمحمد قاسمی، نوجوان شانزده‌ساله محله شهید مطهری، هر روز یک‌ساعت قبل از خواندن درس‌هایش سراغ قرآن می‌رود و روزش را با یاد خدا و کلام الهی شروع می‌کند.

این دانش‌آموز سال دهم رشته علوم‌تجربی در دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد، توانسته است در بیست‌ونهمین دوره کنگره سراسری قرآن‌کریم (سمپاد) مقام دوم کشوری را به‌دست بیاورد. امیرمحمد سال گذشته نیز در مسابقات مرحله استانی مقام اول را به‌دست آورد.

- از چه زمانی قرائت قرآن را شروع کردی؟
از کلاس سوم، با کلاس‌های ترتیل قرآن حرم‌مطهر شروع کردم و به دارالقرآن مسجد ملاهاشم رفتم. آنجا ترتیل و تجوید تکمیلی را پیش استاد مجتبی جاویدی گذراندم. برای قرائت هم به حضور اساتید مختلف رفتم و از دوره‌های آنها استفاده کردم.

- در این راه مشوقی داشتی؟
پدرم قرآن زیاد می‌خواند و همیشه در خانه صوت او را می‌شنیدم. او به استاد شحات انور علاقه زیادی دارد و شنیدن صدای این استاد در خانه ما باعث شد به قرائت قرآن علاقه پیدا کنم. مادرم نیز در این مسیر همیشه همراهم بود و من را به کلاس‌ها می‌برد و ترغیبم می‌کرد بیشتر گوش بدهم و تمرین کنم.

- ترتیل را بیشتر دوست داری یا قرائت؟
قرائت، چون هنگام خواندن آیات در قرائت از بم به اوج می‌رسیم و دوباره برمی‌گردیم؛ اما ترتیل یکنواخت است و سرعت خواندن آیات بیشتر است.

- قرآن چه تأثیری در زندگی‌ات داشته است؟
خداراشکر از وقتی با قرآن‌کریم مأنوس شدم، افتخار خادمی حرم مطهر نصیبم شد. اثر بعدی قرآن‌کریم بر حافظه‌ام بود. به‌لطف خدا در مدرسه تیزهوشان قبول شدم و در درس‌هایم موفق هستم.

- در کدام بخش حرم‌مطهر خادم هستی؟
چهار سال پیش توانستم در بخش مکبران خدمتم را شروع کنم. چهارشنبه اساتید آنجا مکبران را تقسیم می‌کردند و این فرصت پیش آمد که به رواق‌ها و صحن‌های مختلف بروم. در این مدت برای ما کلاس‌های آموزش مجریگری و دور‌های خواندن درست ادعیه را برگزار کردند. از امسال که وارد دوره دوم دبیرستان شدم، به‌دلیل حجم زیاد درس‌ها، فعلا فرصت خدمت ندارم و امیدوارم به‌زودی این توفیق به‌دست بیاید.

- تابه‌حال کجا قرائت قرآن داشته‌ای؟
ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد یکی از جا‌هایی است که فرصت قرائت نصیبم شد.

- چه کسی در قرائت الگوی توست؟
استاد مرحوم شحات محمد انور الگوی من است. هرشب با صدای این استاد قرآن تلاوت می‌کنم.

- روزی چند ساعت تمرین می‌کنی؟
دست‌کم یک‌ساعت. بیشتر از تمرین، خوب می‌شنوم و گوش می‌دهم.

- چه برنامه‌ای برای آینده داری؟
امیدوارم با عنایت خداوند و امام‌رضا (ع) به مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن‌کریم راه پیدا کنم و مقام به‌دست بیاورم. همچنین امیدوارم به درجه‌ای برسم که بتوانم آنچه را آموخته‌ام به علاقه‌مندان قرائت آموزش دهم.


* این گزارش شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۷ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44