کد خبر: ۱۰۲۳۹
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

هادی گنجی: ورزش اخلاقم را بهتر کرده است

هادی گنجی، ووشوکار دارنده ۲۰ عنوان استانی و کشوری می‌گوید: از وقتی به باشگاه می‌روم، خیلی خویشتن‌دار شدم، حتی اگر طرف مقابلم هم مقصر باشد، سعی می‌کنم مسئله را با عذرخواهی برطرف کنم.

یحیی متقی| «نشاط نوجوانی» از آن فرصت‌هایی است که همگان از آن استفاده مناسب نمی‌کنند. نوجوانی خیلی از نسل چهارمی‌های جامعه ما پای رایانه و در گیم‌نت‌ها می‌گذرد؛ اما این وسط نوجوان‌هایی هم هستند که «تحصیل، تهذیب اخلاق و ورزش» را در زندگی‌شان جا داده‌اند.

هادی گنجی یکی از این نوجوان‌هاست که در هر سه زمینه موفق بوده است، اگرچه که شاخص ‏ترین فعالیت او در زمینه «ورزش» است. او که فقط دوسال‌ و نیم است ورزش را به طور حرفه‌ای آغاز کرده، توانسته در این مدت ۲۰ عنوان استانی و کشوری کسب کند.

هادی، تکواندو را زمانی شروع کرد که هنوز روی نیمکت‌های مقطع دبستان می‌نشست و در دوران راهنمایی کیوکوشین و کاراته را تجربه کرد. از اواخر دوران راهنمایی هم سراغ رشته ووشو رفت و آن‌قدر در این زمینه موفق بود که به اردوی تیم ملی دعوت شد. او یک عصر داغ تابستان مهمان شهرآرا محله بود تا از برنامه‌های آینده‌اش، سختی‌های تمرین و از همه مهم‌تر محله‌اش برای ما بگوید.
 

به مسابقات جهانی فکر می‌کنم

هادی با همین سن کم ۱۵ مقام استانی و پنج مقام کشوری در رشته ‏های کیک‌بوکسینگ و ووشو در کارنامه‌اش دارد. او که از دعوت شدنش به اردوی تیم ملی است، آرزو دارد روزی بتواند در مسابقات جهانی برای کشورش افتخارآفرین باشد.

این نوجوان می‌داند رسیدن به این آرزو دشوار است، برای همین به تمرینات سختش اشاره می‌کند و می‏ گوید: حدود یک ماه است تمریناتم را به طور فشرده زیر نظر استاد نوروزی مربی تیم ووشوی بزرگسالان آغاز کرده‌ام و روزانه چهار‌ساعت در دو نوبت صبح و عصر در بوستان‏ های مشهد به تمرین ووشو می‏ پردازم. 

 

فرقي نمي‌كند چه رشته‌ای؛ مهم ورزش کردن است

 

اخلاقم خیلی خوب شده است 

هادی گنجی اصل اول ورزش را «اخلاق فردی» می‌داند که به کسب «اخلاق اجتماعی» منجر خواهد شد. او بیان می‌کند: حقیقت این است که قبل از اینکه به ورزش رو بیاورم کمی شر و بازیگوش بودم، آن‌قدر که اگر کسی مرا اذیت می‌کرد ممکن بود با او درگیر شوم و کار به دعوا بکشد؛ اما از وقتی به باشگاه می‌روم، خیلی از آن فضا دور شده‌ام تا جایی‌که اگر مشکلی پیش بیاید و طرف مقابلم هم مقصر باشد، سعی می‌کنم مسئله را با عذرخواهی برطرف کنم. ضمن اینکه استادم استفاده از آموزش‌‏هایش را غیر از هنگام ورزش منع کرده است.

او به کمبود فضا‌های ورزشی در منطقه‌شان هم گوشه‌چشمی دارد و اضافه می‌‏کند: قبلا در منطقه، باشگاه ورزشی داشتیم و جوانان منطقه ثامن هم از آن خوب استقبال می‌کردند؛ اما مدتی است که این باشگاه تعطیل شده است. اگرچه جوانان محله ما ورزش را ترک نکردند؛ ولی کاش مسئولان درمورد بازگشایی باشگاه فکری بکنند تا بچه‌های منطقه برای تمرین مجبور به پیمودن مسافت‏ های طولانی و رفتن به مناطق دیگر نشوند. 
 

از وقتی به باشگاه می‌روم اگر طرف مقابلم هم مقصر باشد، سعی می‌کنم مسئله را با عذرخواهی برطرف کنم

ورزش باعث شد درس‏ هایم بهتر شود 

هادی دیدگاه خیلی از جوان‌های  هم‌سن خود را که پرداختن به ورزش حرفه‌ای، باعث افت تحصیلی می‌شود، اشتباه می‌داند و بیان می‌دارد: برخلاف این باور، ورزش تاثیر مثبتی بر تحصیل من داشته است و هیچ‌گاه باعث نشده به درسم لطمه وارد شود. معتقدم به این دلیل که نسبت به گذشته ذهن و بدن سالم‏تری دارم، در تحصیل هم موفق‌تر از گذشته هستم. برای همین از همه جوان‌ها و نوجوان‌ها می‌خواهم ورزش را فراموش نکنند. مهم نیست چه رشته‌ای باشد، مهم ورزش کردن است.

این نوجوان هم‌محله‌ای ما امیدوار است هیئت ووشوی استان بتواند هر چه زود‌تر خانه ووشوی استان را افتتاح کند تا جوانان بیشتری جذب این ورزش زیبا که نوعی هنر هم است، شوند.

* این گزارش پنجشنبه ۲۲تیر ۱۳۹۱ در  شماره ۱۲  شهرآرا محله منطفه ثامن چاپ شده است.

 

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44