کد خبر: ۱۰۰۹۰
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

تلاش بی‌وقفه مهدی نیک‌بین برای رسیدن به موفقیت

کسب هفت مقام استانی ویک مقام کشوری در رشته جودو و دعوت‌شدن به تیم ملی، از افتخارات مهدی نیک‌بین است. او می‌گوید: آرزو دارم یک روز مدال طلا در رشته جودو را در المپیک برای کشورم کسب کنم.

پانزده سال بیشتر ندارد، اما بار‌ها در رؤیا خود را بر سکوی قهرمانی دیده و سنگینی مدال طلای المپیک را بر گردنش احساس کرده است. پدربزرگش، حسن نیک‌بین معروف به «حسن گرجی»، بهترین مشوق او بود تا از هشت‌سالگی، راه باشگاه را پیش بگیرد، به امید اینکه یک روز جا پای پدربزرگ بگذارد.

کسب هفت مقام استانی ویک مقام کشوری در رشته جودو و دعوت‌شدن به تیم ملی، از افتخارات مهدی نیک‌بین، افتخار‌آفرین محله آزادشهر است.

- چه شد که از بین این همه رشته ورزشی به‌سمت جودو کشیده شدی؟
از وقتی یادم می‌آید ورزش، آن هم به‌صورت حرفه‌ای در خانواده ما فعالیتی عادی بود. پدربزرگ پدری‌ام در کشتی با‌چوخه که ورزش خاص خراسان بزرگ به شمار می‌رود، جزو نام‌آوران استان است. او بعد‌ها ورزش جودو را پیش گرفت و به چند مقام قهرمانی کشوری دست یافت. این موضوع در جذب من به ورزش، آن هم جودو بسیار مؤثر بود.

- اولین رقابت رسمی‌ات کی بود و چه مقامی کسب کردی؟
هشت‌ساله بودم که پدرم مرا در باشگاه نام‌نویسی کرد و از همان زمان با انگیزه حضور در رقابت‌ها و مدال‌آوری، کارم را شروع کردم. اولین رقابت رسمی که در آن شرکت کردم، یک سال بعد در رده سنگین‌وزن خردسالان در سالن گلشهر بود که در آن اول شدم.

- چند مقام اول استانی و یک مقام اول منطقه‌ای داری و به‌تازگی یک مقام اول کشوری هم به دست آورده‌ای، چطور به این موفقیت‌ها رسید‌ی؟
در تمام این سال‌ها که به ورزش جودو می‌پردازم، حتی یک روز تمرین را فراموش نکردم، مگر اینکه به‌دلیل مصدومیت از ادامه تمرین معاف شده باشم.

- در مسیر ورزش با چالش خاصی مواجه شده‌ای؟ 
سال گذشته، در مرحله استانی نفر سوم شدم و نتوانستم به مرحله کشوری راه پیدا کنم. آنجا در سنگین‌وزن نوجوانان شرکت کرده بودم. تصمیم گرفتم برای مسابقات بعدی که چند ماه بعد برگزار می‌شد تا رسیدن به وزن منفی ۵۶ کیلوگرم وزن کم کنم تا بتوانم در سبک‌وزن رده نوجوان شرکت کنم. همین‌طور هم شد و موفق به کسب مقام اولی در رقابت‌های استانی و راهیابی به مرحله کشوری شدم.

- رقابت‌های کشوری چطور پیش رفت؟
در این مسابقات ابتدا دو حریف تهرانی داشتم که آنها را کنار گذاشتم. در مرحله بعد با چهار حریف مسابقه دادم که به یکی از آنها باختم. بعد به اردوی تیم ملی دعوت شدم. در آنجا یک رقابت دیگر برگزار شد و بعداز کنار گذاشتن سه حریف، مدال طلا را از آن خود کردم و به تیم ملی دعوت شدم.

- از الگو‌های ورزشی‌ات بگو و بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی‌اش چیست؟
ایران چندسالی است بنا به دلایلی در ورزش جودو تعلیق است. الگو‌های ورزشی من در این رشته ورزشی کسانی هستند که موفق به حضور در مسابقات بین‌المللی شده و برای کشور افتخار کسب کرده‌اند. آرزو دارم یک روز مدال طلا در رشته جودو را در المپیک برای کشورم کسب کنم.


* این گزارش پنج‌شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۷ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44