کد خبر: ۹۶۵۸
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

معبر فرهنگی و آموزشی شاهد

اهالی می‌گویند زمین‌های خیابان استادیوسفی‌۴ تا پیش از انقلاب و سال‌۵۵ جزو اراضی کشاورزی بوده و بعد از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شده است.

اهالی می‌گویند زمین‌های خیابان استادیوسفی‌۴ تا پیش از انقلاب و سال‌۵۵ جزو اراضی کشاورزی بوده و بعد از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شده است. این معبر که از سمت دیگر به شاهد‌۵۷ می‌رسد، بخشی از محله شاهد است که این روز‌ها از محدوده‌های پررفت‌وآمد قاسم‌آباد محسوب می‌شود و کاربری‌های مختلف مانند مسجد، دو مرکز آموزشی، کتابخانه و فضای سبز را در خود جای داده است.

معبر فرهنگی و آموزشی شاهد

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به اجرای کار‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان شهرت دارد. کلاس‌های تلاوت و حفظ قرآن و مکبری و همچنین اردو‌های فرهنگی و ورزشی برای نوجوانان همیشه در این مسجد برگزار می‌شود.


معبر فرهنگی و آموزشی شاهد

مسیر‌های دوچرخه‌سواری در ابتدای این معبر احداث شده است که علاقه‌مندان به ورزش را به خودش جذب می‌کند. این مسیر‌های دوچرخه‌سواری در بخشی‌هایی یک‌دست و خط‌کشی شده و در بخش دیگر ناهموار و خطرناک است. 

معبر فرهنگی و آموزشی شاهد

دبستان و دبیرستان دخترانه نگین (دانشوران جدید) که در سال‌۱۳۸۷ بنا شد، یکی از مراکز آموزشی خیابان استادیوسفی‌۴ است که هرروز پای ۱۵۰۰‌دانش‌آموز را به این معبر باز می‌کند. این مرکز درچندسال اخیر در مقطع پیش‌دبستانی هم فعالیت می‌کند.

معبر فرهنگی و آموزشی شاهد

بوستان پرستو در ورودی این معبر از سمت بولوار شاهد قرار دارد؛ بوستانی که نشیمن مناسبی ندارد، چمن آن از بین رفته، لوازم بازی کودکان و تجهیزات ورزشی ندارد و آب‌نمای آن هم خراب است! 

* این گزارش چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۶ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44