کد خبر: ۹۳۸۰
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

معبر تابلوسازهای مشهد

خیابان دانشجوی‌۲۱ یک معبر فرعی است که شهروندان بسیاری در آن تردد می‌کنند. این خیابان کاربری‌های گوناگون، از تجاری تا فضا‌های آموزشی را داراست. شغل پررونق در این معبر تابلوسازی است.

بعداز چهارراه دانشجو واقع شده است و تا بولوار دانش‌آموز کشیده می‌شود. خیابان دانشجوی‌۲۱ یک معبر فرعی است که شهروندان بسیاری در آن تردد می‌کنند. این خیابان کاربری‌های گوناگون، از تجاری تا فضا‌های آموزشی را داراست. شغل پررونق در این معبر تابلوسازی است؛ حرفه‌ای که از دوازده‌سال قبل با فعال‌شدن دو واحد آغاز شد و حالا محل کار برخی فعالان این کسب در محله دانشجو شده است.

معبر تابلوسازها

بوستان اتحاد، یک فضای سبز محلی متفاوت است که از چهار بخش تشکیل شده و اولین چهارراه این معبر را زیبا کرده است. این پارک محلی بیش از ۳ هزارمتر وسعت و امکاناتی کامل دارد.

معبر تابلوسازها

دانشجوی ۲۱ هم مانند خیلی از معابر فرعی انتهای بولوار دانشجو چندمدرسه را در خود جای داده است، از دبستان گرفته تا دبیرستان و هنرستان.

معبر تابلوسازها

حسین رزاقی، مرد نامدار نگارگری و مینیاتوریست مشهد و شاگرد استاد فرشچیان ساکن این معبر است. استاد رزاقی آثار فاخری در فضای حرم مطهر اجرا کرده و بار‌ها نامش در عرصه‌های بین‌المللی بر سر زبان‌ها افتاده است.

معبر تابلوسازها

تابلوساز‌ها در ابتدای این معبر فعالیت می‌کنند و جزوی از هویت کوچه هستند. آنها مشتریان مختلفی را از نقاط مختلف شهر به دانشجوی ۲۱ می‌کشانند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۱ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44