کد خبر: ۹۳۳۹
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

برد شیرین در خانه کاراته

اگر‌چه ژیمناستیک انتخاب اول بهاره باهران بود، در ادامه برای دنبال‌کردن ورزش حرفه‌ای به توصیه مربی و بزرگ‌تر‌ها تصمیم گرفت به‌سراغ کاراته برود.

دوازده‌سال بیشتر ندارد، اما با همین سن کم، چندمقام استانی و کشوری در کارنامه ورزشی‌اش به چشم می‌خورد. اگر‌چه ژیمناستیک انتخاب اول بهاره باهران بود، در ادامه برای دنبال‌کردن ورزش حرفه‌ای به توصیه مربی و بزرگ‌تر‌ها تصمیم گرفت به‌سراغ کاراته برود؛ رشته‌ای که در آن، چند مقام اول و دوم استانی و یک مقام اولی در مرحله کشوری را از آن خود کرد.

او که دانش‌آموز سال ششم دبستان مصلی‌نژاد و ساکن محله راهنمایی است، به مربیگری در این رشته رزمی و ادامه تحصیل در رشته تربیت‌بدنی می‌اندیشد.

- چه شد که به‌سمت ورزش‌های رزمی رفتی و رشته کاراته را انتخاب کردی؟
بعد‌از فعالیت در رشته ژیمناستیک به توصیه مربیان به‌سمت ورزش‌های رزمی و اختصاصا رشته کاراته رفتم. البته توصیه و تشویق خانواده هم در این تصمیم بی‌تأثیر نبود. خودم هم معتقدم بهتر است یک دختر رموز دفاع شخصی را بلد باشد و با همین باور تصمیم گرفتم این رشته را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنم.

- نخستین مسابقه‌ای که در آن شرکت کردی، چه سالی بود و کجا برگزار شد؟ از حس و حالت در اولین رقابتی که در آن شرکت کردی، برایمان بگو.
اولین مسابقه سال‌۱۴۰۱ در خانه کاراته مشهد برگزار شد. در آن رقابت موفق شدم مقام دوم استانی را کسب کنم. واقعا برد شیرینی بود. بیشتر از این برد، از خوشحالی اطرافیانم احساس افتخار و خوشحالی می‌کردم.

- مسابقاتی که شرکت کرده‌ای، باشگاهی بوده است یا از طرف مدرسه نیز در رقابتی حضور داشته‌ای؟
‌مسابقات کاراته از‌طرف باشگاه برگزار شد. از طرف مدرسه هم در مسابقات دو‌و‌میدانی شرکت کردم.

- تا الان در چند‌مسابقه استانی و کشوری شرکت کرده‌ای؟
در شش‌مسابقه استانی از‌طرف باشگاه شرکت کرده و چهار مقام اولی و دو مقام دومی در آنها کسب کرده‌ام. دهم شهریور سال گذشته نیز در یک مسابقه کشوری شرکت کردم که در ساری برگزار شد. در آن رقابت نیز موفق‌به کسب رتبه اول کشوری شدم. یکی از بهترین خاطرات ورزشی من در همین رقابت رقم خورد. با قطار و در‌کنار دوستانم به ساری سفر کردیم و بُرد و اول‌شدنم، آن را خاطره‌انگیزتر کرد.

- در خانواده به‌جز تو، کسی حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کند؟
‌بله، پدر و خواهرم بدمینتون‌کار می‌کنند. تشویق‌های خانواده و حمایت‌هایشان به‌ویژه پدر و مادرم در موفقیت‌های ورزشی‌ام تأثیرگذار بوده است.

- دوست داری تا چه مرحله‌ای، ورزش را ادامه بدهی و آیا به‌عنوان شغل به آن نگاه می‌کنی؟
دوست دارم تا وقتی می‌توانم، ورزش را ادامه دهم. برای رسیدن به مراحل بالاتر کشوری و حضور در تیم ملی، تلاش خود را خواهم کرد. از تدریس در رشته تربیت‌بدنی و مربیگری هم بدم نمی‌آید و به آن فکر می‌کنم.

- مسابقات کاراته را دنبال می‌کنی؟ از حرفه‌ای‌های این رشته، کسی هم هست که الگوی تو باشد؟
بله، ویدئوی کسانی را که در تیم ملی هستند و کومیته کار می‌کنند، نگاه می‌کنم؛ چون رشته تخصصی خودم است. معمولا فیلم این رقابت‌ها را شب قبل‌از مسابقات مرور می‌کنم تا از افراد موفق الگو بگیرم.

* این گزارش شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۸ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44