کد خبر: ۹۱۷۵
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

معبری با خانه‌های یک شکل در ادیب

شاخصه مهم کوچه ادیب ۳۲ ، خانه‌های سه‌طبقه متحدالشکلی است که در همه معابر فرعی قرار گرفته و نما و درِ ورودی و متراژ واحد‌های آن، برابر است. قدمت این خانه‌ها به اوایل دهه ۷۰ برمی‌گردد.

کوچه ادیب ۳۲ در محله حجاب به نام شهیداحمد تقویان‌نوغان نام‌گذاری شده است. شاخصه مهم این کوچه، خانه‌های سه‌طبقه متحدالشکلی است که در همه معابر فرعی قرار گرفته و نما و درِ ورودی و متراژ واحد‌های آن، برابر است. قدمت این خانه‌ها به اوایل دهه ۷۰ برمی‌گردد.

به گفته اهالی، این خانه‌ها از استحکام مناسبی برخوردار است، هرچند در سالیان اخیر برخی از آنها را کوبیده و به‌جایش واحد‌های نو ساخته‌اند. این کوچه انواع کاربری‌های تفریحی و فضای سبز، مذهبی و فرهنگی و آموزشی را در خود جای داده و به‌همین‌دلیل رفت‌و‌آمد در آن زیاد است.

معبری با خانه‌های یک شکل در ادیب

مسجد، حسینیه و مجتمع فرهنگی امام‌حسین (ع) که سال‌۱۳۷۶ بنا شد، در این معبر قرار دارد. پایگاه بسیج خواهران و برادران، شورای حل اختلاف و درالقرآن ازجمله بخش‌های این مسجد پررفت‌و‌آمد است.

معبری با خانه‌های یک شکل در ادیب

دارالقرآن فیض‌الحسین (ع) از دیگر مراکز مذهبی این معبر است که کلاس‌های آموزش قرائت و حفظ قرآن را برای همه سنین برگزار می‌کند. به‌تازگی مهد قرآنی فیض‌الحسین (ع) نیز در این مرکز راه‌اندازی شده است. 

معبری با خانه‌های یک شکل در ادیب

بوستان ادیب در حدود یک هکتار وسعت دارد. پیست دوچرخه‌سواری، نشیمن مناسب و مسیر پیاده‌روی از‌جمله امکانات این بوستان محلی است.

معبری با خانه‌های یک شکل در ادیب

دبستان دخترانه مهشید مصلی‌نژاد در این کوچه قرار دارد. این دبستان از امکانات آموزشی ویژه‌ای برخوردار است از جمله زمین و سالن ورزشی، آزمایشگاه، کارگاه، مرکز بازی کودکان و....

* این گزارش چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۹ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44