کد خبر: ۸۳۹۴
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

مبادله بی‌واسطه در بازارچه محله خلج

۷۰ خانم با کسب‌وکار خانگی در اولین نمایشگاه و بازارچه زمستانه محله خلج حضور یافتند و محصولاتشان را در سالن ورزشی شهید نامی عرضه کردند.

سالن ورزشی شهید‌نامی در روز‌های گذشته، میزبان هفتاد‌بانوی کارآفرین بود تا اولین نمایشگاه و بازارچه زمستانه را در محله خلج برگزار کنند. وارد سالن که شدیم، سرتاسر میز‌های فروش چیده شده بود و می‌توانستیم محصولات فرت‌بافی، عروسک‌های کاموایی، پوشاک، کیک و شیرینی، عرقیجات، صنایع دستی مانند کیف و کفش، گل‌سر و... را ببینیم.

مهم‌ترین مزیت این نمایشگاه که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۷ از ۱۵ تا ۱۹‌بهمن برگزار شد، عرضه مستقیم و بدون واسطه تولیدات بود.


عرضه و تقاضا بدون واسطه

فرمانده بسیج ناحیه کمیل حوزه یک نجمه درباره این نمایشگاه توضیح می‌دهد: هفتاد نفر از زنان کارآفرین که برخی از آن‌ها سرپرست خانوار هم هستند، پای کار آمدند و در این نمایشگاه شرکت کردند.

مرضیه کاردار ادامه می‌دهد: روز آخر این نمایشگاه با روز مبعث هم‌زمان شد؛ به‌همین‌دلیل در سالن ورزشی جشنی برپا کردیم و کیکی چهارمتری آوردیم و بین حاضران و اهالی محله توزیع کردیم.

وی بیان می‌کند: باتوجه‌به شرایط نامناسب خانواده‌ها و به درخواست کارآفرینان، تلاش می‌کنیم این دست‌نمایشگاه‌ها را به‌صورت متوالی برگزار کنیم. مهم‌ترین مزیت این برنامه، عرضه بدون واسطه محصولات است که برای خریداران نیز این موضوع اهمیت دارد.


نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر

نجمه سیف‌زاده که بیش از دوازده سال تجربه کار در هنر بافتنی و ساخت لوازم آشپزخانه را دارد، یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است. او می‌گوید: برای کمک به خانواده کار می‌کنم. محصولاتم را برای فروش اغلب به مغازه‌ها می‌برم؛ هر‌چند مردم زیاد استقبال نمی‌کنند. اما حضور در این نمایشگاه برایم خوب بود. مهم‌ترین مزیت آن، پیدا‌کردن دوستان خوب و مبادله کالا‌به‌کالا بین خودمان بود.

صدیقه مؤمن که با هنر رزین‌کاری در این نمایشگاه حضور یافته است، از اولین تجربه حضورش این‌چنین برایمان می‌گوید: محیط زنانه بود و احساس امنیت می‌کردم. هر‌چند بیشتر فروش من در فضای مجازی است، اینجا راحت‌تر بودم و بدون واسطه با مشتری ارتباط داشتم.

فاطمه اسدی پانزده‌سال سابقه شیرینی‌پزی دارد. او نیز اولین تجربه حضورش در این نمایشگاه را پشت سر گذاشته است. دلیل شرکت در نمایشگاه را چنین توضیح می‌دهد: ازطریق دوستم با این نمایشگاه آشنا شدم و دوست داشتم حضور در این فضا را تجربه کنم. هر‌چند استقبال مردم زیاد نبود، برگزاری این نمایشگاه‌ها برای بانوان مناسب است.

او ادامه داد: مهم‌ترین شرط موفقیت در این نمایشگاه‌ها اطلاع‌رسانی به مردم است. اینجا سالن ورزشی است و به‌خاطر سرپوشیده‌بودن آن، عده اندکی متوجه برگزاری نمایشگاه شدند.

ارسال نظر