کد خبر: ۵۱۳۶
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

شاهی، ملکه جدید تپانچه جهان

شاهی، ملکه جدید تپانچه جهان در ادامه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ کره جنوبی تیرانداز پاراالمپیکی مشهدی طلای سال قبل را تکرار کرد.

مژده رنگیان| امسال نیز کره‌جنوبی میزبان بهترین تیراندازان است. پارسال مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ به‌علت شیوع کرونا به میزبانی کره‌ای‌ها کمی دیرتر برگزار شد و در شروع پاییز۱۴۰۱ ورزشکاران دنیا با یکدیگر به رقابت پرداختند. در آن دوره تیرانداز مشهدی کاروان ایران موفق شد با اولین طلای جهانی خود در تپانچه بازگردد.

امسال هم تیم‌ملی پاراتیراندازی برای حضور موفق‌تر در مسابقات پاراآسیایی هانگژو و کسب آمادگی بیشتر، از اول خرداد راهی کره‌جنوبی شده است تا در مسابقات جهانی کره‌جنوبی۲۰۲۳ شرکت کند. در این دوره از مسابقات ۲۱۵ورزشکار از ۳۹کشور حضور دارند. 

طلای شاهی تکرار شد

صبح شنبه ششم خرداد ۱۴۰۲، نسرین شاهی و فائزه احمدی، ملی‌پوشان ایران در ماده تپانچه بادی بانوان P۲ در مرحله مقدماتی با حریفان به رقابت پرداختند و با پیروزی راهی فینال شدند. در فینال نیز نسرین شاهی با ایستادن روی سکوی نخست به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید و فائزه احمدی، دیگرملی‌پوش کشورمان، در جایگاه چهارم ایستاد. شاهی اولین طلای کاروان ایران را کسب کرد.

در یکی‌دو سال گذشته شاهد غیبت ملکه تپانچه جهان، یعنی ساره جوانمردی، در اردو‌های ملی و رویداد‌های بین‌المللی هستیم که باعث شده است تا احتمال غیبتش در بازی‌های پاراآسیایی قوت پیدا کند تا شانس کسب یکی از مدال‌های ارزشمند کاروان ایران کمتر شود، اما در همین یکی‌دو سال پدیده‌ای جدید به پاراتیراندازی ایران و رشته تپانچه معرفی شد و کمی دغدغه‌های کادر فنی فروکش کرد.


ملاقات با ملکه آینده تپانچه جهان

نسرین شاهی بانوی ورزشکار خراسان‌رضوی است که با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور، دو سال پیش راهی اردو‌های ملی شد. بانوی بیست‌ونه‌ساله مشهدی سال۱۴۰۱ در مسابقات جام‌جهانی کره‌جنوبی در اولین رویداد خارجی‌اش، موفق شد بالاتر از ساره جوانمردی به مدال طلا برسد. قرارگرفتن شاهی روی سکوی نخست درحالی بود که جوانمردی در تپانچه بادی رکورددار جهان و پاراالمپیک به شمار می‌رود. او طلای میکس جهانی را نیز به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

قول دادم دست‌پر برمی‌گردم

 

بلیت پاریس برای شاهی

فقط دو ماه پس از این موفقیت بزرگ، ملی‌پوش مشهدی موفق شد با درخشش در رقابت‌های جهانی امارات سهمیه حضور در پاراالمپیک پاریس۲۰۲۴ را کسب کند. این اولین سهمیه بانوان خراسان‌رضوی در المپیک و پاراالمپیک پاریس بود و در کاروان پاراالمپیک کشور نیز پس از والیبال‌نشسته، دومین سهمیه به حساب می‌آمد.

شاهی در فینال تپانچه بادی بانوان ماده P۲ با کسب مدال نقره موفق به دریافت سهمیه پاراالمپیک شد. از آن زمان حضور مستمر در اردو‌های ملی توانست او را به شانس اول کاروان ایران برای کسب مدال در رویداد‌های بین‌المللی تبدیل کند و حالا او در سی‌سالگی چهارمین مدالش را کسب کرده و منتظر حضور در آوردگاه بازی‌های پاراآسیایی و پاراالمپیک است.

درخشش پس از ۱۰ سال سخت

چهره نوظهور تیم‌ملی تیراندازی جانبازان و معلولین در نوزده‌سالگی در حادثه رانندگی قطع نخاع شد و یازده‌سال پس از آن اتفاق به یکی از قهرمانان ورزشی و رکورددار تپانچه تبدیل شد و اکنون هدف اصلی‌اش کسب مدال طلای پاراالمپیک است. او در این‌باره اظهار کرده بود: از سال۱۳۹۶ در رشته پاراتیراندازی فعالیت می‌کنم و دو سال است که در تیم‌ملی حضور دارم.

دارنده مدال طلای پاراتیراندازی در جام‌جهانی کره‌جنوبی درباره اینکه چقدر امیدوار به کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و همچنین پاراالمپیک ۲۰۲۴پاریس است، می‌گوید: پیش از اعزام به هر رویداد بین‌المللی، به تنهاچیزی که فکر نمی‌کنم، کسب مدال است. همیشه تلاش کرده‌ام که از نظر روانی و به دور از هرگونه استرس در تمرینات و مسابقات، تمرکزم به گونه‌ای باشد که صرف‌نظر از کسب مدال، بهترین عملکرد را داشته باشم و تا امروز با این روش موفق بوده‌ام.

ارسال نظر