کد خبر: ۴۶۱۳
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

کارنامه ورزشی یگانه بارویی سنگین وزن است

یگانه نیمی از عمرش را به ورزش اختصاص داده است تا بتواند به آرزو و هدف اصلی خود برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در مسابقات بین‌المللی برسد.

پنج‌سالش بود که به‌واسطه خواهر ورزشکارش اولین‌بار در قدم روی تاتامی گذاشت. حضور چند رزمی‌کار هم‌سن او در سالن ورزشی مسجد امام‌محمد‌باقر (ع) محله بهمن باعث شد یگانه بارویی کنار دختران خردسال هم‌سن‌وسالش آموزش ببیند و تمرین کند. پیشرفت او در چند‌ماه نخست تمرینات باعث شد مربی‌اش پنج ماه پس از ورود یگانه به سالن، او را برای حضور در اولین رقابت ورزشی تشویق کند. حالا یگانه ده‌ساله است و کارنامه ورزشی‌اش پر از افتخار.

پیروزی‌های انگیزه‌بخش

از دختر مربی کشتی به‌جز کسب افتخارات متعدد در میادین ورزشی نمی‌توان انتظار دیگری داشت. یگانه نیمی از عمرش را به ورزش اختصاص داده است تا بتواند به آرزو و هدف اصلی خود برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در مسابقات بین‌المللی برسد.

او درباره علاقه اش به رشته کاراته می‌گوید: پنج‌سالم بود که خواهر بزرگم به سالن رزمی مسجد امام‌محمد‌باقر (ع) می‌رفت. من خیلی به خواهرم وابسته بودم و اصرار کردم که همراهش بروم. خانواده‌ام و به‌ویژه پدرم که کشتی‌گیر و مربی کشتی است، از این پیشنهاد استقبال کردند من نیز همراه خواهرم به سالن رفتم. پنج ماه پس از حضور در باشگاه، یگانه آماده حضور برای رقابت‌های استانی شد.

او تعریف می‌کند: آن موقع کمربند زرد داشتم و در مسابقات کاراته استانی ویژه نونهالان پنج تا هفت سال در دو بخش کاتا و کومیته شرکت کردم. در بخش کومیته مقام نخست و در کاتا مقام سوم را به دست آوردم. این مقام خانواده و مربی‌ام را خیلی خوشحال کرد و به من انگیزه داد.

دست پر ازمسابقات بیرون می‌آمدم

هرچند شیوع کرونا و لغو مسابقات باعث شد یگانه یک سال از تمرین دور باشد، بعد از بازگشت توانست این عقب‌افتادگی را جبران کند. او می‌گوید: پس از مسابقات استانی در رقابت‌های متعددی شرکت کردم که از همه آن‌ها با دست پر بیرون آمدم. اولین عنوان کشوری من، مقام اول کاتای انفرادی و سوم کومیته وزن منفی ۲۰ کیلوگرم در مسابقات بیست‌وچهارمین دوره قهرمانی کاراته کشور سبک وادوریو بود که شهریور سال ۹۸ به میزبانی تهران برگزار شد.

پس از این در مسابقات قهرمانی دختران کشور جام فجر که اسفند همان سال برگزار شد، مقام اول را در رده سنی شش و هفت سال به دست آوردم. پس از این مسابقه به‌واسطه شیوع ویروس کرونا مسابقات و تمرینات ما لغو شد. من یک سال از باشگاه دور بودم تا اینکه دوباره تمریناتم را از سر گرفتم. در نخستین مسابقه پس از شیوع کرونا که به نام بیست‌و هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور، سبک وادوریو برگزار شد، توانستم در بخش کومیته دوم شوم.

به عضویت در تیم ملی فکر می‌کنم

یگانه حالا به عضویت در تیم ملی کاراته کشور فکر می‌کند. او می‌گوید: به‌دنبال این هستم که بتوانم سال آینده با حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، برگزیده تیم ملی باشم. برای رسیدن به این هدف هر دو روز یک‌بار به باشگاه می‌روم و هرروز در خانه با خواهرم تمرین می‌کنم. تلاشم این است که در مسابقات جهانی کاراته یک افتخار مهم کسب کنم تا هم جبران زحمت‌های والدین و مربی‌ام شود و هم به دختران این محدوده نشان دهم با امکانات اندک هم می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان دهند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی بارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
یگانه عزیز از اینکه به این مقام پر افتخار رسیدی خیلی خوشحالم و ارزو می کنم به قله های پر افتخار ورزش برسی
نیایش بارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
دختر عمومی عزیزم من خیلی خوشحالم که تو به این مقام رسیدی امید وارم همیشه موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
0
سلام سلام